عکس کیک یلدایی
Fatemeh.ɦ
۱۱۸
۱.۳k

کیک یلدایی

۲۳ آذر ۹۹
سلام عزیزای دل حالتون چطوره من اومدم با یه پست جدید امیدوارم شمام خوشتون بیاد 😍عکس ورق برنید تا بافت کیکم ببینید😘
منتظر کارای جدیدم باشین😍😅
مواد لازم برای دکور کیک:
▫️۲ ق غ کره نرم شده
▫️۱ عدد سفیده تخم مرغ
▫️۳ ق غ سرخالی ارد شیرینی پزی
▫️پودرقند ۲ق غ
▪️کف قالب را ابتدا کاغذ روغنی پهن میکنیم و دیواره و کف قالب رو چرب و ارد پاشی میکنیم .
کره و پودر قندراباهم مخلوط کرده و بادور تند همزن هم میزنید بعد سفیده تخم مرغ رو اضافه میکنیم دو دقیقه هم میزنیم سپس ارد رو اضافه میکنیم مخلوط میکنیم من از رنگ خوراکی استفاده کردم و مواد رو به دوقسمت تقسیم کردم و به یکی رنگ سبز و دیگری رنگ قرمز اضافه کردم اا طرح هندونه بکشم اگر میخواین شکلاتی داشته باشین میتونید از یه قاشق پودر کاکائو استفاده کنید، مواد رو داخل قیف میریزیم و طرح مورد نظر رو در قالب میکشیم .بعد دوالی سه دقیقه داخل فریزر بگذارید تا مواد سفت شه و موقع ریختن مواد کیک طرح ثابت بمونه.
مواد لازم برای کیک🌸

بیکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
آرد ۳ لیوان
شیر ۱ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع ۱ لیوان
شکر 1.5 لیوان
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- ابتدا آرد،وانیل،بیکینگ پودر و نمک(یک پینچ) را مخلوط کرده و 3بار الک کنید.شکر و تخم مرغ را مخلوط کرده و با همزن به خوبی میزنیم تا یکنواخت شوند و باید کرم سفید غلیظ شود.این مرحله خیلی مهم هست.
۲- روغن را به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم.شیر را نیز کم کم به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم.آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک مواد را هم میزنیم.
۳- قالب مناسبی را چرب کرده (فقط کف قالب رو چرب کنید)و آرد پاشی میکنیم و مواد کیک را داخل آن قرار داده و به مدت 40دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار میدهیم.
پیج اینستا:cooking.with_fatemeh@
#یلدا#کریسمس#کیک#کیک_وانیلی#ایده
...
نظرات