عکس پیراشکی گوشت و مرغ?
Mahnaz-77
۲۸
۳۱۷

پیراشکی گوشت و مرغ?

۲۴ دی ۹۹
پیراشکی گوشت و مرغ با خمیر عجله ای

مواد لازم برای خمیر

آرد ۵۰۰گرم
خمیر مایه ۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱قاشق چای خ سرخالی
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ لیوان
روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ برای رومال ۱عدد

طرز تهیه
ابتدا وضو میگیریم و با نام خدا آشپزی رو شروع میکنیم ذکر گفتن حین کار فراموش نشه.😉😊
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، بعد خمیر مایه عمل آمده کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند بعد با بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید و سپس آرد را با الک کم کم اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر منسجم شود، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرمی به دست بیاد.
۴- داخل قابلمه رویی را چرب کنید و خمیر را داخل قابلمه قرار دهید ، درب قابلمه را بزارید و در فر خاموش که از قبل 15دقیقه روشن بوده و گرم شده استراحت بدید ، اینطوری خمیر سریع پف میکنه و بالا میاد.

خب حالا مواد میانی را آماده میکنیم.

مواد لازم:

گوشت چرخ شده یه کف دست
مرغ ۱/۴سینه
پیاز ۱عدد متوسط
روغن ۱/۳پیمانه
قارچ ۱پیمانه
فلفل دلمه نگینی ۱/۴پیمانه
جعفری ۴قاشق غ
پنیر پیتزا ۱پیمانه
سس گوجه ۴قاشق غ
نمک،فلفل،زردچوبه،دارچین،پودر پاپریکا،پودر گوجه


طرز تهیه مواد میانی👇

پیاز را نگینی خرد میکنیم و در روغن سرخ میکنیم ادویه ها به جز نمک را اضافه میکنیم گوشت را اضافه میکنیم و درب تابه را میبندیم تا در بخار بپزد سپس دوباره روغن و مرغ را اضافه میکنیم تفت میدیم و بازهم اجازه میدیم در بخار نیم پز شود. سپس قارچ را اضافه میکنیم و تفت میدهیم حالا جعفری و در آخر فلفل دلمه را اضافه میکنیم سس گوجه ونمک و ۱۰ دقیقه دیگر برای پخت زمان میدهیم.

خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم میکنیم.
پنیرپیتزا را با مواد گوشتی مخلوط میکنیم سپس هر قسمت از خمیر را دوقسمت میکنیم برای رو و زیر کار گرد و نازک (خیلی نازک نکنید که خمیر پاره شود)پهن میکنیم. روی یکی مواد را میریزیم و خمیر دوم را روی مواد میزاریم و لبه های خمیر را فیکس میکنیم و کاتر میزنیم. تا لبه های کار تمیز باشد. خوب فیکس کنید که در فر دو لایه از هم جدا نشه.
پیراشکی هارا در سینی فر چرب شده گذاشته(من کاغذ روغنی هم ته سینی فر پهن میکنم) زرده تخم مرغ را با قلمو روی پیراشکی ها میزنیم.
۱۰تا۱۵ دقیقه استراحت داده . ابتدا فر را با درجه۲۰۰ گرم کرده وقتی خواستیم سینی را در فر بگذاریم درجه را به۱۷۰یا۱۸۰ رسانده.
پیراشکی ها را در فر گذاشته تا بپزد و ۵ دقیقه آخر گریل را روشن میکنیم تا طلایی شود.
میتوانید باسس گوجه میل کنید.

نوش جان




#پیراشکی_گوشت_مرغ
#کیک_ماه_بانو
#پیراشکی
#فطایر
#خمیر_عجله_ای



کانال کیکمون تو ایتا

eitaa.com/CAKE_MAH_BANOO

و اینستاگرام با همین آدرس
@cake_mah_banoo
...
نظرات