عکس سالاد ماکارونی با سوسیس (دستور پخت)
♡ مهربانو ♡
۳۸
۴۹۳

سالاد ماکارونی با سوسیس (دستور پخت)

۲۴ دی ۹۹
دستور پختش رو فرستادم متأسفانه پاپیون تأیید نکرد، همینجا دستورش رو براتون میذارم.
برای درست کردن سالاد ماکارونی دستور پخت های زیادی رو دیدم، اما به نظرم اونی نبودن که من دوست دارم. بنابراین از هر دستور پخت اون قسمتایی که به نظرم خوب بود رو برداشتم و با هم ترکیب کردم. نتیجه عاااالی بود. امیدوارم شما هم خوشتون بیاد. 😊
مواد لازم:
ماکارونی مارپیچی ۱ پیمانه
_ کلم سفید ۱ پیمانه
_هویج ۱ عدد
_ ذرت پخته نصف پیمانه
_ خیار شور خرد شده نصف پیمانه
_ قارچ خرد شده نصف پیمانه
_ سوسیس بزرگ ۱ عدد
_ آبلیمو ۱ ق غ
_ سس مایونز به میزان لازم
_ روغن زیتون ۱ ق غ
_نمک و فلفل به میزان لازم

۱- مقداری آب بریزید توی یک قابلمه و بذارید روی حرارت تا جوش بیاد. به مقدار لازم نمک بریزین و ماکارونی رو به آب جوش اضافه کنید. به مدت 10 دقیقه ( زمان درج شده روی بسته بندی) بذارین بجوشه سپس آبکش کنید.

۲- هویج را رنده ریز بزنید. خیار رو ریز خرد کنین یا اینکه رنده درشت بزنین. کلم سفید رو زیر خرد کنین. سوسیس رو هم به شکل دلخواه خرد کنید اما مواظب باشین زیاد زیر نباشه چون ممکنه داخل سالاد له بشه.

۳- قارچ را نگینی خرد کنید و به همراه یه قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل یه تابه بریزین و با حرارت ملایم تفت بدین تا از حالت خامی در بیاد. نصف قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی نمک بهش اضافه کنید و هم بزنین. حالا ذرت پخته رو به قارچ اضافه کنید و کمی دیگه هم بزنین. شعله را خاموش کنید و بذارین خنک بشه.

۴- حالا همه مواد رو با هم قاطی کنید کمی فلفل و نمک بهش اضافه کنید ( زیاد نمک نریزین چون خیار شور و سس مایونز نمک داره). نصف قاشق غذاخوری آبلیمو بریزین. در انتها به مقدار لازم سس مایونز اضافه کنید و مواد رو خوب مخلوط کنید. بذارین داخل یخچال تا خنک بشه بعد از نیم الی یک ساعت آمادست. نوش جان😊

سایر نکات:
۱- به جای ذرت پخته میتونید از کنسرو ذرت استفاده کنید.
۲- اگر روغن زیتون نداشتین از هر روغن دیگه میشه استفاده کرد.
۳- به جای سوسیس هم میشه از مرغ پخته استفاده کرد.
۴- اگه دوست داشتین از ماکارونی های شکلی دیگه استفاده کنین.
۵- در صورتی که سالاد ماکارونی رو به عنوان یه غذا به تنهایی استفاده می کنید، این مقدار سالاد برای دو نفر مناسبه. اما اگه خواستین در کنار غذای دیگه مصرف کنید حداقل برای پنج نفر کافیه.

#سالاد_ماکارونی#سالاد#ماکارونی#سالاد_ماکارونی_با_سوسیس#سوسیس#سالاد_ماکارونی_کلم#کلم
...
نظرات