عکس #سالاد الویه گیاهی

#سالاد الویه گیاهی

۲۶ دی ۹۹
#سالاد الویه گیاهی
الویه از غذا های سنتی کشور روسیه است که به مرور زمان در کشور ما نیز محبوب شده است، غذایی خوش طعم که به طور معمول ماهی دو بار بر سر سفره از آن استفاده می شود. الویه گیاهی ترکیبی است که گیاهخواران نیز می توانند با استفاده از آن از طعم الویه لذت ببرند. این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از درست کردن آن هر چند وقت یکبار لذت ببرید.
برای افرادی که رژیم کم کالری برنامه اصلی غذایی انهاست و مبتلایان به کلسترول خون بالا یک وعده ی غذایی سالم و کامل و البته خوشمزه است.
سس مایونز بدون تخم مرغ:
شیر سرد نصف پیمانه
روغن مایع یک لیوان سرخالی
سرکه سفید یک قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
شکر یک قاشق چایخوری
طرز تهیه :
نکته ای که باید همان اول دقت کنید اینکه روغن و شیر رو از قبل بزارید تو یخچال که کاملا خنک باشن.این نکته تو کیفیت سس مایونز خیلی تاثیر داره.می تونید روغن زیتون به جای روغن مایع استفاده کنید .
در مخلوط کن شیر ، نمک و شکر را بریزید و نصف روغن را هم اضافه کنید و با مخلوط کن خوب مخلوط کنید .حالا بقیه روغن را اضافه کنید .حالا سرکه رو اضافه کنید وکمی مخلوط کنید ، اینجا می بینید که خیلی سریع غلیظ میشه و فرم می گیره .سس مایونز ما آمادس حالا به یه شیشه ی کاملا خشک منتقل می کنیم درشو ببندیدوبزارید یخچال . بعد از چند ساعت که یخچال موند سفت تر میشه و قابل استفادس.فقط چون مواد نگهدارنده نداره بهتره زود استفاده بشه.
مواد لازم برای ۴ نفر:
سیب زمینی خرد شده: ۳ عدد متوسط
خیارشور خرد شده: ۲پیمانه
نخود فرنگی و هویج خرد شده: از هر کدام یک پیمانه
ذرت بخار پز شده: یک پیمانه
لیمو ترش: ۱عدد
سس مایونز بدون تخم مرغ: به مقدار لازم
نمک و فلفل و روغن زیتون: به مقدار لازم
طرز تهیه:
سیب زمینی را از قبل پخته و به صورت نگینی خرد کردیم البته شما میتوانید با رنده درشت سیب زمینی را ریز کنید. برای هویج هم همینطور (سعی کنید قبل از پختن هویج آنرا خوب بشورید که نیازی به پوست کندن هویج نباشد و هویج را باپوست خرد کنید).
می توانید از کالباس و یا سوسیس گیاهی استفاده کنید. (البته فرقی که سوسیس گیاهی با بقیه سوسیس ها دارد این است که سوسیس گیاهی کاملا پخته می باشد).بعد ذرت بخارپزشده را اضافه می کنید .
حالا شما باید سس را اظافه کنید ولی فرقی بین سس بدون تخم مرغ و سس های معمولی است و آن این است که شما می توانید نگرانی بابت خراب شدن یا تغییر رنگ دادن غذاتون نداشته باشید.
بعد از اظافه کردن نمک و فلفل شما میتوانید از لیمو ترش و روغن زیتون هم استفاده کنید که غذای شما رو خیلی خوشمزه تر می کند.
...
نظرات