عکس نان سیب گردو و دارچین
Parastoo Izadi
۸۲
۹۵۰

نان سیب گردو و دارچین

۳ بهمن ۹۹
#شیرینی_سیب_دارچین_شکل_برگ
#خمیر_هزار_کاره _خانم _نائبی(من هرچی می خوام درست کنم‌با این خمیر درست می کنم بافتش عالیه👌🏻).
مواد لازم :
شیر ۱ پیمانه
کره نرم شد‌ه ۶۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
شکر ۵۰ گرم
خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری
آرد (حدودا 500 گرم) ۴ پیمانه
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
بهبود دهنده ۱ قاشق مربا خوری
طرز تهیه:
یک لیوان شیر ولرم که هم دمای بدن باشه را با خمیرمایه و 1 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده ده دقیقه در ظرفی با سرپوش، استراحت میدهیم.
تخم مرغ و کره و نمک و شکر و وانیل را با هم مخلوط کرده و بعد خمیرمایه رو اضافه میکنیم.(نائبی)
سپس آردی رو که از قبل بهبود دهنده بهش اضافه کردم و الک کردم را کم کم اضافه میکنیم تا خمیر سیر آرد شود و بدست نچسبد. شاید کل آرد لازم نشود چون آردها با هم فرق دارن.
روی خمیر را سلفون میکشیم تا استراحت کند و ور بیاید و حجمش دو سه برابر شود. اگر بعد از این مدت زمانی، وقتی خمیر را با انگشت فشار می دهید گود شود، اما به حالت اولیه برنگردد، آماده استفاده است.(من خمیر رو یک ساعت استراحت دادم).
مواد میانی:
برا بین خمیر هم چهار عدد سیب رو به صورت حبه های ریز قاچ‌کنید به همراه دو قاشق شکر ‌و 25 گرم کره به مدت 10 دقیقه با حرارت کم روی حرارت بگذارید تا یکم سیب ها نرم شوند.
سپس خمیر را به 12 قسمت به صورت گلوله های کوچک‌ در می آوریم خمیر را با وردنه صاف می کنیم تقریبا باید خمیر صاف شده بیضی شکل باشه از مواد داخل خمیر می ریزیم و خمیر را از لبه ها (از بالا تا پایین )به هم می چسبانیم و سپس خمیر را از وسط تا می زنیم که به شکل برگ در آید اطراف خمیر را هم با قیچی برش می دهیم.
بعد خمیر را نیم ساعت دیگر استراحت می دهیم . سپس برای رومال زرده تخم مرغ ،زعفران و یک قاشق شیر را هم میزنیم و با برس روی شیرینی ها می کشینم . در فری که از قبل با دمای 180 یک ربع گرم شده شیرینی هارو به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم .(دمای فرها متفاوته ممکنه کمتر یا بیشتر طول بکشه وقتی زیر شیرینی ها یکم تغییر رنگ بده آماده س) .
داخل فر هم حتما یک ظرف آب قرار دهید چون باعث نرمی شیرینی ها می شود.
...
نظرات