عکس باقلوا لقمه ای
sara banoo
۳۷
۱k

باقلوا لقمه ای

۳۰ بهمن ۹۹
#باقلوا#قزوین#گردو#خمیر خانگی#شربت زعفران
حلول ماه رجب مبارک 🥳
طرز تهیه :
مواد لازم برای خمیر
ارد ۴ لیوان
روغن مایه ۱ استکان کوچک
اب ولرم ۱ استکان کوچک
شیر ولرم ۱ استکان
سرکه ۱ ق.غ
تخم مرغ ۱ عدد
بکینگ پودر ۲ ق .مربا خوری
مواد لازم برای روی باقلوا
روغن مایه نصف استکان
کره اب شده ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای شربت
اب ۲ لیوان
شکر ۲ لیوان
پودر زعفرون ۱ ق.چ
ابلیمو چند قطره
هل ۳ عدد
تو مرحله ی اول شربت رو درس میکنیم ب این صورت ک همه ی مواد رو داخل قابلمه میریزیم و روی شعله میذاریم تا بجوشه و بعد حرارتو کم میکنیم و اجازه میدیم ۱۵ دقیقه بجوشه وبعد اجازه میریم تا کاملا سرد بشه .
برای درست کردن خمیر
تخم مرغ و اب ولرم و روغن مایه و سرکه و شیر ولرم رو داخل کاسه میریزیم و با هم زن دستی یاچنگال میزنیم تا مخلوط بشه و بعد ارد و بکینگ پودر الک شده رو تا جایی اضافه میکنیم ک خمیر نرم و نسبتا چسبنده ای داسته باشیم .حالا باید خمیرو حسابی ورز بدیم تا خمیر یکدستی حاصل بشه .
حالا خمیرو با کمی ارد نشاسته و با وردنه باز میکنیم و با دست لقمه اش میکنیم حالا از لقمه ی بزرگمون با چاقوی تیز برشهای یک سانتی میزنیم حالا این برشهای گرد رو با وردنه فقط ب طول (بالا و پایین) باز میکنیم و داخلش رو با گردوی خرد شده پر میکنیم و لقمه اش میکنیم ‌حالا لقمه های کوچولو رو داخل سینی فر میچینیم .
روغن مایه و کره ی اب شده رو مخلوط میکنیم و با قاشق روی لقمه ها میریزیم و سینی داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه ب مدت ۲۰ دقیقه قرار میدیم وقتی زیر لقمه ها تغییر رنگ داد و برشته شد باقلوا اماده است از فر خارج میکنیم و شربت سرد رو روی باقلوای داغ میریزیم و بعد از ۱۵ دقیقه از شربت خارج میکنیم .نوش جان
...
نظرات