عکس ته انداز ماهی با شوید پلو
Chef Zahra
۱۸۴
۶۳۰

ته انداز ماهی با شوید پلو

۱۸ اسفند ۹۹
سلام رفقا 🤗❤
خسته نباشید کدبانو های نمونه....😂
بشور و بساب ها تموم؟....

ببخشید نمیدونم چرا اصلا دل و دماغ عکاسی ندارم یه عکس ساده انداختم ولی با عشق تقدیم نگاهتون.... 😍 عکس دوم دلبره 😍😍
این غذا تو خونه ی ما خیلی طرفدار داره و عاشقشیم...

#دستور ته انداز ماهی
من این غذا رو با انواع ماهی میپزم
ماهی حسون، تن و صافی
این ماهی الان صافی سارم هست که فوق العاده خوشمزست به خصوص از نوع بزرگش که خارهای درشت داره و چون راحت فیله میشع خوردنش آسونه و خیلی لذیذه...

ماهی رو بعد از خرد کردن کمی نمک و فلفل میزنم و همینطور زعفران غلیظ و یدونه پیاز بزرگ حلقه میکنم و روی ماهی ها میچینم
من طعم خود ماهی رو دوس دارم و آبلیمو یا سرکه و پودر کاری نمیزنم و به اندازه ای که شوید پلو برای دم کردن آماده بشه بهش استراحت میدم.

اول کمی آب به همراه نمک و شوید خشک میذارم بجوشه و بعد برنج رو که از قبل ۴ ساعت با آب گرم شستم و خیس کردم به آب در حال جوش اضافه میکنم اگه دوست داشتین کمی زردچوبه هم به آب اضافه کنید. بعد پخت برنج رو آبکش کنید تا آماده ی دم کردن باشه.

من داخل پلوپز پختم به این صورت که روغن ریختم و داخل دیگ پلوپز روغنو چرخوندم ماهی و پیازها رو چیدم، اگه ماهی یا پیاز اضافه اومد بصورت ایستاده به دیواره بچسبونید. بعد نصف برنج رو اضافه کردم و زعفران روی برنج ریختم. ۵ حبه سیر پوست کندم و بعنوان مصلح وسط برنج قرار دادم. بقیه برنج رو ریختم و خوب فشار دادم، وسط برنج یه سوراخ با ته قاشق ایجاد کردم برای پخت بهتر.

اجازه دادم به مدت ۳۵ دقیقه بپزه که اون ۱۰ دقیقه اخر اضافه بود و من دوست داشتم ماهیا نرم تر باشه. همون تایم ۲۵ تا ۳۰ دقیقه برای دم کشیدن برنج داخل پلوپز کافیه.

حتما امتحانش کنید عاشق عطر و طعمش میشید به ویژه با شوید یا سبزی پلویی تازه...

دوستتون دارم یک دنیا 🤗❤😘
...
نظرات