عکس کوکی ترک
sepide
۱۴۰
۱.۲k

کوکی ترک

۱۸ اسفند ۹۹
#قرارگروهی
هر کشوری واژه اختصاصی خود را برای کوکی دارد؛ به عنوان مثال در انگلستان و استرالیا به کوکی، بیسکوییت می‌گویند. آلمانی‌ها نیز کوکی‌های کریسمس را keks یا Plzchen می‌نامند. در ایتالیا نیز نام‌های مختلفی برای انواع مختلف کوکی وجود دارد که از جمله این نام‌ها می‌توان به amaretti و biscotti اشاره کرد.

تاریخچه شیرینی کوکی‌ از گذشته تا به امروز

شاید خیلی‌ها تصور کنند که کوکی یک شیرینی فرنگی است؛ اما جالب است بدانید که تاریخچه این شیرینی به کشور خودمان ایران برمی‌گردد.
اولین کوکی‌ها در قرن هفتم و با آغاز تولید شکر در ایران به وجود آمدند (در آن زمان ایران جزء اولین کشورهای تولید کننده شکر بود). بعدها با حمله مسلمانان به اسپانیا، در طول جنگ‌های صلیبی و توسعه تجارت ادویه‌جات، شکر از طریق دریای مدیترانه به اروپای شمالی نیز صادر شد. به دنبال گسترش شکر در اروپا، تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های فارسی پخت کیک نیز در اروپا رواج یافت. اگر دوست داشتین راجب تاریخچه این خوشمزها بیشتر اطلاعات کسب کنید میتونید راجبش تحقیق کنید من سعی میکنم هر چیزی رو ک درست میکنم تا حدودی در مورد تاریخچش کمی مطالعه کنم اگر ورق زدین کارهای دیگمو گذاشتم ک نان نروژی و کیک اسفنجی و بعد کیک شکلاتی و نان شیر مال هست ک همرو با هم فرستادم

شاد باشید و سلامت 🌷
...
نظرات