عکس مافین مرغ
آشپزباشی
۲۰
۳۸۳

مافین مرغ

۱۹ اسفند ۹۹
دستورش رو براتون می ذارم تا ازش استفاده کنید

پودر خمیر مایه فوری: ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

شکر: ۱ قاشق مرباخوری

شیر ولرم: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سینه مرغ: ۱ عدد بدون پوست و استخوان

قارچ: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

روغن مایع: ۱۰۰ گرم (هر لیوان فرانسوی دسته‌دار معادل ۲۲۰ گرم روغن است)

خامه: ۵۰ گرم

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

پیازچه: ۱۰۰ گرم

نمک، زردچوبه، پودر سیر، پودر آویشن و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

 آرد قنادی ۲۲۰ گرم

طرز تهیه

ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینه مرغ را نگینی خرد کنید و در روغن مقداری تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود. نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. اجازه دهید مرغ با آب خودش خوب بپزد و تفت بخورد. یک روش دیگر هم این است که مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و سپس تفت دهید. حالا قارچ خرد شده را به مرغ اضافه کنید و مقداری دیگر تفت دهید. حرارت را زیاد کنید تا قارچ‌ها خوب سرخ شوند و آب‌شان کشیده شود. در ۵ دقیقه پایانی فلفل دلمه‌ای خرد شده را هم اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را به همراه پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل خوب هم بزنید و مخلوط کنید. سپس خامه و روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. شیر ولرم و خمیر مایه را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید. ۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. خمیر مایه عمل آمده به همراه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مایه مرغ و قارچ و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. روی ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه با سلفون بپوشانید و در یک جای گرم بگذارید.

 در قالب مافین کپسول‌های کاغذی مافین بگذارید. کپسول‌ها را کمی با روغن چرب کنید و مایه مافین پیتزایی مرغ و قارچ را در قالب‌ها بریزید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. در آخر پخت هم ۳ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی مافین طلایی شود.

 

برای درست کردن مافین پیتزا به عنوان یک فست فود سالم و سریع می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید. مثلا مافین مرغ و بادمجان که به جای قارچ از بادمجان‌های مکعبی خرد شده و سرخ شده استفاده می‌شود، یا به جای گوشت مرغ از انواع ژامبون و سوسیس، گوشت بوقلمون یا حتی گوشت چرخ کرده استفاده کنید و مافین پیتزا با گوشت داشته باشید. در ترکیب مافین می‌توانید از ذرت، هویج رنده شده، نخود فرنگی، اسفناج، زیتون یا هر ماده دیگری که می‌پسندید می‌توانید استفاده کنید.

 نوش جان

#Ashpaz bashi#
...
نظرات