عکس #کوکوسبزی با نان تست

#کوکوسبزی با نان تست

۲۴ اسفند ۹۹
_
#کوکوسبزی با نان تست
کوکوسبزی با نان تست یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورها و شکل های متنوعی تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه به دلیل اینکه ظاهری مجلسی دارد علاوه بر اینکه می توانیم آنرا به عنوان یک وعده ساده برای شام یا ناهار درست کنیم، می توانیم از ان به عنوان یک پیش غذای مجلسی نیز استفاده کنیم. ظاهر این کوکو سلیقه ای می باشد می توانیم به سلیقه خود آنرا با شکل دلخواه درست کنیم، البته به طور معمول برای درست کردن این کوکو وسط نان تست را به صورت گرد یا مربع خالی می کنیم، سپس جای خالی را با مایه کوکو سبزی پر کرده و سرخ می کنیم.
کوکو سبزی گونه‌ای کوکو است که مواد اصلی آن تخم مرغ و سبزی‌های معطری مانند تره، شوید است که گاه به سبزی‌ها گشنیز، شنبلیله اسفناج و یک برگ کاهو اضافه می‌شود. این مواد همراه سیر و پیاز، نمک و ادویهٔ مناسب در تابه با روغن سرخ می‌شود. 
سبزی کوکویی را بعد از خرد کردن توی آبکش می ریزیم تا اگه آب اضافه ای داره خارج بشه. حالا تخم مرغ هارو بایک قاشق غذاخوری شیر و باکمک چنگال هم می زنیم تا از لختگی دربیاد و به سبزی اضافش می کنیم حالا تمام ادویه های لازم رو اضافه می کنیم که کاملا سلیقه ایه ولی پودر سیر اگر داشتید و زردچوبه وفلفل رو حذف نکنید و در صورت دلخواه زرشک و گردوی چرخ شده یا خرد شده اضافه می کنیم حالا مایه کوکو رو داخل ماهیتابه نچسب می ریزیم که بعضی ها تو تمام ماهیتابه پخش میکنن و بعضی ها مواد رو نصف میکنن (من همه مواد کوکو رو داخل ماهیتابه دو طرف گذاشتم )وقتی سطح کوکو کمی خودش رو گرفت درب ماهیتابه رو می بندیم و اجازه میدیم سطحش کامل سفت بشه تا بتونیم برگردونیم حالا می تونیم که کوکو رو به قطعات دلخواه برش بزنیم .(من یه مقدار از مواد رو با نون تست درست کردم به این صورت که وسط نون تست رو بالیوان استیل که لبه هاش تیزتره خالی کردم بعد نون تست رو داخل ماهیتابه گذاشتم و وسطش رو ازمایه کوکوگذاشتم و خوب پخشش کردم .وقتی از سرخ شدن نون تست مطمئن شدم اون رو با کمک کفگیر برگردوندم تا اون طرفش هم سرخ بشه .)
برای یک کیلو سبزی کوکو ۵۰۰ گرم تره ۳۰۰ گرم گشنیز و ۲۰۰ گرم جعفری استفاده میشه که در بعضی از مناطق کشور کم یا زیاد میشه و البته مقداری هم شوید و سیر تازه برای عطر و بوش.برای یک کیلو سبزی ۴ تخم مرغ استفاده میشه .هر چه تخم مرغ بیشتر باشه کوکوسبزی تیره تری خواهیم داشت وهر چه کمتر کوکوسبزی سبزتر .برای مطمئن شدن از وا نرفتن کوکو حدود یک قاشق غذا خوری آرد سفید به مایه کوکو اضافه میشه .شیر هم باعث میشه که تخم مرغ سریع تر مخلوط بشه با مواد.
...
نظرات