عکس شله زرد برای افطار  لایک یادتون نره
Maman Amir
۴۵
۱.۲k

شله زرد برای افطار لایک یادتون نره

۲۹ فروردین ۰۰
از دیگران شکایت نمی کنم
بلکه خودم را تغییر می دهم،
چرا که کفش پوشیدن راحت تر از
فرش کردن دنیاست.
مبارزه انسان را داغ می کند
و تجربه انسان را پخته می کند!
هر داغی روزی سرد می شود ولی هیچ پخته اى دیگر خام نمی شود!

طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق تعالی 🙏🌹❤

#التماس_دعا
#شله_زرد

شکر: 1.5 پیمانه

برنج: 1 پیمانه

آب: 8 پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

زعفران سابیده شده: 1 قاشق چای‌خوری که با چند قالب یخ دم میکنیم تا رنگش وعطرش حفظ شه

خلال بادام: به مقدار دلخواه که درون گلاب خیس میکنیم

پودر هل درصورت تمایل

کره یا روغن: 20 گرم

قابلمه‌ی پر از آب رو روی حرارت بذارین تا بجوشه، اگه قبلا برنج دم کرده باشین، متوجه هستین که برنج بعد از پخته شدن، فضای بیش‌تری اشغال می‌کنه و نیاز به قابلمه‌ی بزرگ‌تری داره. بعد از به جوش اومدن آب، برنج رو اضافه کنین و روی حرارت ملایم بذارین، تا کاملا برنج له بشه. دقت کنین که برنج رو هم‌بزنین، تا ته نگیره "بهتره از شعله پخش کن استفاده کنین".
زعفرانی رو که از قبل دم و آماده کردین رو به برنج اضافه کنین وقتی که مواد یکدست شد، بعد شکر رو اضافه کنین و هم‌بزنین تا به خوبی شیرینی پخش بشه.
حالا کره رو به مواد اضافه کنین و هم‌بزنین، اگر کره نداشتین از روغن استفاده کنین. 20 گرم کره حدود 2 قاشق غذا خوری روغنه و بذارین تا حدود 15 دقیقه بپزه.
تو مرحله‌ی آخر، گلاب، بادام و هل رو اضافه کنین و بعد از سه دقیقه شعله رو خاموش کنین. البته اگه متوجه شدین خیلی شله زرد شله، ادامه بدین به هم‌زدن، تا به ظاهر دلخواه‌تون برسه و کمی سفت بشه و اگه متوجه شدین شله زرد خیلی سفته، به اون آب اضافه کنین و هم‌بزنین.
تا قبل از سرد شدن شله زرد، اون رو تو ظرفی که دوست دارین بریزین، تا فرم ظرف رو به خودش بگیره و بعد تزیین کنین. این دسر زعفرانی، وقتی که سرد می‌شه خیلی لذیذ‌‌تره، البته خیلی‌ها شله زرد رو گرم دوست دارن میل بکنن.
...