عکس رنگینک
رویا۱۳۴۸
۸۹
۱.۲k

رنگینک

۲۹ فروردین ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم

💥برخی خواص سوره جن:

امام صادق (علیه السلام) در حدیثی فرمود: قرائت سوره جن باعث فرار جن ها می شود، کسی که به نزد حاکمی برود بهتر است برای در امان ماندن از شر او، این سوره را قرائت کند، هر مشکل داری که این سوره را تلاوت کند، مشکلش برطرف می شود.

در کتاب خواص القرآن آمده: هر کس آب نوشته شده این سوره را بیاشامد، هر چه را می شنود، حفظ می کند. در مناظره پیروز است و تلاوت این سوره باعث حفظ اموال، رهایی از اسارت و ادای قرض می شود.
در این جا لازم است یادآور شویم که برخی از کارها از جمله شعبده بازی، سحر، کهانت، فساد و افساد امور باطلی هستند که حرام می باشند و اگر کسی بخواهد از آن ها بهره بگیرد، فاسق و بلکه کافر است. اموری که گفته شد موجب حماقت و در نتیجه گمراهی از طریق حق است. همواره باید در خط اسلام و ولایت بود و از علوم آل محمد (صلی الله علیه و آله) استفاده کرد. در این صورت انسان آب گوارا نوشیده و خداوند را عبادت نموده است.
برای فراری دادن جن ها از محل خود، و نیز برای شفای بیماران، باید حداقل این سوره را سه بار قرائت کند، البته هفت بار نیز گفته شده که باید در محل خلوتی صورت گیرد. قرائت ابجدی این سوره 84 بار است.
نقل شده است: هر کس در خواب ببیند که این سوره را قرائت می کند، یا کسی برای او بخواند، تعبیرش این است که وی گرفتار ستمگران می شود، آنها باعث گرفتاریش می شوند، ولی فرجام کارش خوب است.

امام صادق (علیه السلام) در این باره فرمود: چنین شخصی از شر جن در امان می ماند و از فهم و درک خوبی برخوردار است.


#دسر#ایرانی#جنوبی#رنگینک#
...
نظرات