عکس کوکو سیب زمینی پخته
رویا۱۳۴۸
۵۶
۱.۲k

کوکو سیب زمینی پخته

۱ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم
💥فضیلت سوره مطففین:

از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت شده است: هر کس این سوره را قرائت نماید، در رستاخیز از باده ای مهر شده به او خورانیده می شود.

پیشوای ششم امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: هر کس در نمازهای خود، سوره مطففین را قرائت کند، در روز رستاخیز از آتش ایمن است و میان او و آتش هیچگونه ارتباطی نخواهد بود، او از پل جهنم نمی گذرد و نیز اعمالش محاسبه نمی شود.

در این سوره، درباره مومنانی که اهل عمل هستند، آمده است: از باده ای مهر شده نوشانیده شوند. (باده ای که) مهر آن، مشک است؛ و در این (نعمت های بهشتی) راغبان باید بر یکدیگر پیشی گیرند.
امام صادق (علیه السلام) در حدیثی فرمود: اگر کسی در خواب ببیند که این سوره را تلاوت می کند، یا کسی برای او قرائت می نماید، بیانگر این است که چنین فردی در فکر گناه و ظلم است و می خواهد اموال مردم را غصب کند، چنین کسی باید این گونه افکار را از ذهن خود خارج نماید و توبه کند.
امام صادق (علیه السلام) در حدیث دیگری فرمود: چنین شخصی راه انصاف را خواهد پیمود.

در کتاب خواص القرآن آمده است: اگر این سوره بر هر انباری قرائت شود، محفوظ می ماند و حشرات به آن آسیب نمی رسانند.
از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت شده که هر کس بر قرائت سوره مطففین مداومت بخشد، خداوند به او از باده مهر شده می نوشاند، و اگر این سوره بر انباری قرائت شود، از هر آفتی در امان می ماند.

از آنچه در مورد در خواب قرائت کردن این سوره گفته شد، هشداری نسبت به همه به دست می آید. شروع این سوره این گونه است: ویل للمطففین الذین اذا اکتالوا علی الناس...

ختم ابجدی این سوره 380 بار است که دارای آثار و برکات بسیار است.
مومن در خرید و فروش آسان می گیرد و خلاصه سهل المعامله است. و فی ذلک فلیتنافس المتنافسون و در این (نعمت ها) مشتاقان باید به یکدیگر پیشی گیرند.


#کوکو سیب زمینی#
...
نظرات