عکس سفره افطاری
رویا۱۳۴۸
۸۲
۱.۲k

سفره افطاری

۲ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم

💥برخی خواص سوره نبأ:

از پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت شده است: هر کس این سوره را قرائت کند و آن را حفظ نماید، حسابرسی او در قیامت به اندازه قرائت یک سوره قرآن و یا یک نماز است و آنگاه به بهشت می رود.

خداوند بزرگ در قرآن مجید می فرماید: اما کسی که کارنامه اش به دست راستش داده شود. به زودی اش حسابی بس آسان کنند. و شادمان به سوی کسانش باز گردد.

نیز از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت شده است: هر کس این سوره را به قصد بیدار ماندن قرائت کند، بیدار خواهد ماند.
گفته شده: هر مسافری که در شب به سفر می رود، آن را بخواند، از شر دزدان محفوظ می ماند، و هر کس این سوره را بنویسد و همراه بردارد، مورچه ها به او نزدیک نمی شوند و اگر این سوره بر بازوی کسی نوشته شود، توان او زیاد می شود.
هر کس در خواب ببیند که این سوره را تلاوت می کند یا کسی برای او قرائت می نماید، نشانه این است که مردم او را به خوبی یاد خواهند کرد و خداوند محبت او را در دل مردم قرار می دهد، و فرجام کار چنین کسی با نیکی و خوبی است.

در عبارت دیگری به نقل از امام صادق (علیه السلام) در این باره آمده است: چنین شخصی ترقی خواهد کرد و مردم به سخن او عمل می کنند.

در کتاب خواص القرآن آمده است: هر کس این سوره را با زعفران و گلاب بر پوست آهو بنویسد و همراه داشته باشد، خوابش کم می شود، و آشامیدن آب نوشته شده این سوره بیماری شکم را درمان می کند.

ختم ابجدی این سوره 135 بار است، و اگر اسم سوره را با اسم علی (علیه السلام) حساب کنیم، عدد 110 می شود و اگر هر دو رعایت شود، بهتر است.
لازم است یادآور شوم که برنامه آیات قرآن و به خصوص این سوره، بر اساس تقواست. خداوند در آیات 31 تا 34 این سوره می فرماید: به طور حتم پرهیزکاران را رستگاری است. باغچه ها و تاکستان ها و حوریانی بسیار جوان و هم سن و سال، و جام هایی لبریز و پیاپی (از شراب طهور).
التماس دعا وشادی روح اموات دسته جمع فاتحه و صلوات


#سفره افطار#رمضان#عدسی#زولبیا#خرما#سالاد#
...
نظرات