عکس سالاد الویه ساده
رویا۱۳۴۸
۹۳
۱.۱k

سالاد الویه ساده

۵ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم
💥فضیلت سوره نوح:

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در حدیثی فرمود: هر کس سوره نوح را قرائت کند، در ردیف مومنانی قرار می گیرد که دعوت حضرت نوح (علیه السلام) شامل حال آنان می شود.

این دعوت در آیه 28 این سوره این گونه آمده است: پروردگارا! بر من و پدر و مادرم و هر مومنی که در سرایم در آید، و بر مردان و زنان با ایمان ببخشای، و بر هلاکت ستمگران بیفزای.

از پیشوای ششم امام صادق (علیه السلام) نیز روایت شده است: هر کس ایمان به خداوند دارد و کتاب او را قرائت می کند، قرائت سوره نوح را مد نظر داشته باشد. هر کس چنین کند، خداوند او را در جایگاه ابرار قرار می دهد و سه بهشت اضافه به وی عنایت نماید، و به او صدها و بلکه هزاران حورالعین تزویج کند.

جای تعجب نیست، زیرا ایمان و تقوا بسیار کارساز است، خداوند از زبان حضرت نوح می گوید: پروردگارا بر من و بر پدر و مادرم و...
در تفسیر برهان آمده است: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس این سوره را قرائت کند و پس از آن، حاجت خود را درخواست کند، خداوند راه دست یابی حاجت او را فراهم کند.
هر حاجتی که باشد، به خصوص درخواست فرزند.
امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر کس بر قرائت سوره نوح - شب و روز - مداومت کند، پیش از مرگ، جایگاه خود را در بهشت ببیند، و اگر آن را به قصد برآورده شدن حاجتی، تلاوت نماید، حاجتش برآورده می شود.
در کتاب خواص القرآن آمده: اگر کسی در خواب ببیند که این سوره را تلاوت می کند، یا کسی برای او قرائت می نماید، بیانگر این است که چنین فردی صاحب فرزند خواهد شد، روزی او زیاد می شود، عمرش طولانی و سعادتمند می شود.
در همین کتاب آمده است: هر کس این سوره را با آب باران بنویسد، سپس آن را بشوید و بیاشامد، چیزی را فراموش نمی کند و همواره در گفت و گو پیروز و از هر بدی در امان است.
هر کس به زمان نبوت حضرت نوح (علیه السلام) که حدود هزار سال امتداد داشت، توجه کند و در آیات 10 - 12 بیندیشد، به عظمت و خواص این سوره پی می برد.
این پیامبر خدا به همه انسان ها می آموزد که باید در پی مطالبه حق باشند و در راه رسیدن به این هدف صابر و شکیبا باشند.
شاید ارتباط و پیوندی نیز میان آیات اول این سوره و سوره معارج هم باشد.
ختم ابجدی به اعتبار اسم نوح 64 بار، و به اعتبار آیه اول سوره، 692 بار است.
امام صادق (علیه السلام) فرمود: اگر کسی در خواب ببیند که این سوره را می خواند، گویای این است که چنین کسی امر به معروف می کند و دشمنانش را عقب می راند.
پیشوای پنجم امام باقر (علیه السلام) فرمود: برای درخواست فرزند باید سه روز پس از نماز عشا و پس از نماز صبح بگوید: سبحان، و هفتاد بار بگوید: استغفرالله، آنگاه آیه استغفروا ربکم انه کان غفارا را تلاوت کند. البته لازم است که در شب سوم، مواقعه و آمیزش صورت گیرد.
#سالاد الویه ساده#غذای دانشجویی#رمضان#
...
نظرات