عکس سمنو
رویا۱۳۴۸
۸۶
۱.۱k

سمنو

۶ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم
💥 سوره لقمان:

از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت شده است: هر کس سوره لقمان را قرائت کند، در قیامت همنشین حضرت لقمان خواهد بود، ده برابر عمل کنندگان به معروف و عمل کنندگان به منکر به او حسنه داده می شود.

این اجر و پاداش از آن جهت است که حکمت های حضرت لقمان و اوامر او معروف و مشهور است.

امام باقر (علیه السلام) نیز فرموده است: هر کس سوره لقمان را در هر شب یا هر روز قرائت کند، خداوند فرشتگانی را مامور می کند که او را از هر جهت حفظ کنند.

روشن است که هر کس با حکمت های لقمان در سوره او آشنا شود و آن ها را با تدبر و دقت بخواند و برای رضا خداوند به آن ها عمل نماید، در حمایت خداوند قرار می گیرد و از این رو، فرشتگان او را حفظ می کنند و شیطان هم بر او تسلطی نخواهد داشت. بر اساس نص آیات قرآن حکمت های حضرت لقمان چنین است: این کتاب برای نیکوکاران رهنمود و رحمتی است.

از جمله حکمت ها، تحمل سختی ها در راه امر به معروف و بیان حق است، از این رو، عمل کسانی که امر به منکر می کنند باطل خواهد بود. از حکمت های لقمان می توان استفاده کرد که باید با منکر و اهل آن مبارزه کرده و سختی های آن را تحمل نمود. همین مضمون از پیشوای ششم (علیه السلام) نیز روایت شده است.
خداوند بزرگ در مورد حکمت حضرت لقمان فرموده است: و به راستی لقمان را حکمت دادیم که خدا را سپاس بگزار و هر که سپاس بگزارد تنها برای خود سپاس می گزارد...

و در آیه 20 این سوره آمده است: آیا ندانسته ای که خدا آن چه را که در آسمان ها و آن چه را که در زمین است، مسخّر شما ساخته و نعمت های ظاهر و باطن خود را بر شما تمام کرده است

برخی گفته اند: وقتی که جابر بن عبدالله انصاری با عطیه به زیارت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) رفت، پس از زیارت به عطیه گفت: شاید پس از این دیگر تو را نبینم، وصیتم را به گوش جان بشنو، خاندان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) را دوست بدار، و با دشمنانشان، دشمنی کن و مخالف باش، هر چند که اهل نماز و روزه باشند، بدان که فرجام کار دوست داران خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) بهشت است، و فرجام کار دشمنان این خاندان، جهنم است. تو را به حرمت این خاندان سوگند می دهم! به این توصیه - که آن را از دهان مبارک رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شنیده ام - عمل کن.
دوستان عزیزم سمنو را یکی از دوستان بسیار گلم که هر سال برای وفات حضرت خدیجه ،س، بار میزارند برام آورده البته بخاطر کرونا
منحوس پای دیگ نرفتم و احساس دلتنگی میکنم.😢😢😢


#سمنو#رمضان#دسر ایرانی#
...
نظرات