عکس زولبیا
Parastoo Izadi
۵۵
۱.۲k

زولبیا

۲۰ اردیبهشت ۰۰
سلام همراهان همیشگی لطف تون پایدار 🌹🌹
#زولبیا
مواد لازم :
نشاسته گل ۱/۲ لیوان
آرد ۱/۲ لیوان
ماست‏ ۲ قاشق غذا خوری
روغن جامد ۱ قاشق مربا خوری
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
آب ولرم ۱/۲ لیوان
پودر خمیر مایه 1.5 قاشق چای خوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری
شکر ۱ قاشق غذا خوری
طرز تهیه:
پودر خمیر مایه و ۱ ق شکر را داخل آب ولرم بریزید روشو بپوشانید تا عمل بیاد،
بعد نشاسته گل را همراه دوقاشق ماست مخلوط کنید چند دقیقه زمان بدید کمی که نشاسته نرم شد خوب هم بزنید تا قشنگ یکدست بشه مخلوط پودر خمیر ترش رو که عمل اومده اضافه میکنیم به همراه روغن خوب هم میزنیم آرد را الک کنید تا کاملا یکدست شود
و به مواد اضافه کنید حالا دو قاشق گلاب رو به همراه زعفران اضافه کنید و خوب هم بزنید ،نیم ساعت تو جای گرم بمونه ،روغن رو داخل ظرفتون بریزید و بزارید داغ بشه، از مواد داخل جای سس بریزید و در روغن داغ سرخ کنید.و در شهد داغ(نه جوش) بریزید.
#بامیه
آرد 1 لیوان
آب 1 لیوان
تخم مرغ درشت 2 عدد
کره 50 گرم
شکر 2 قاشق غذاخوری
شربت بامیه:
شکر 2 لیوان
آب 1 لیوان
شربت بار 2 قاشق غذاخوری
هل 4 عدد
گلاب 1/2 لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
جوهر لیمو نوک‌قاشق چایخوری
طرز تهیه شربت بامیه:
آب و شکر را‌ و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود،جوهر لیمو را اضافه کنید ،دور ظرف را مدام فورچه آغشته به آبلیمو بزنید. سپس زعفران ، گلاب و‌هل را اضافه کنید و پس از 10 دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید ( در زمان افزودن بامیه شربت باید ولرم باشد).
طرز تهیه خمیر بامیه:
آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید سپس آرد را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع شود در ادامه 2 قاشق غذاخوری شربت بار به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.
حدود 10 دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید تا خمیر بپزد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید. داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید ، خمیر را داخل قیف با سرماسوره دار بریزید و در روغن قیچی و سرخ کنید .بامیه ها را به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شهد را به خود جذب کند،3 دقیقه داخل شهد بماند کافی ست .
...
نظرات