عکس کیک گلاب و زعفران
MARYAM
۷
۲۸۴

کیک گلاب و زعفران

۲۳ اردیبهشت ۰۰
#کیک#گلاب#زعفران
#کیک_زعفرانی
#کیک_گلاب
#عید_سعید_فطر_مبارک🌸

#کیک#گلاب_زعفران

تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
گلاب ۴ ق.غذاخوری
زعفران دم کرده۳ ق.غ
روغن مایع ۱/۳ پیمانه
ماست ۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق.م
پودر هل ۱/۳ ق .م(دلبخواهی)
وانیل ۱/۳ ق.مربا خوری

طرز تهیه کیک گلاب و هل و زعفران با ماست بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود اگر می خواهید داخل قابلمه و بدون فر تهیه کنید یک قابلمه با گنجایش مناسب را انتخاب و چرب کنید سپس روی حرارت کم و با شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوا بخورد و سبک شود. یک قالب را به قطر ۱۸ سانت چرب و آردپاشی کنید. تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله دوم: تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل و هل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی و حجیم شود در ادامه روغن و ماست و گلاب و زعفران را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا خوب مواد مخلوط و یکدست شود.
مرحله سوم: تهیه مایه کیک
مخلوط آرد را به تدریج طی سه مرحله به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید نباید پف مواد را بگیرید پس سعی کنید آرام هم بزنید تا تمام آرد مخلوط شود.
مرحله چهارم: پخت کیک گلاب و زعفرون در فر
برای پخت کیک در فر مواد کیک را داخل قالب چرب شده بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود سپس به دلخواه تزئین کنید.
مرحله پنجم: پخت کیک گلاب ساده بدون فر
برای پخت بدون فر قابلمه را که در مرحله اول گرم کردیم از روی حرارت بردارید و مایه کیک را داخلش بریزید و دمکنی روی درب قابلمه بگذارید و کیک را برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود سپس به راحتی از قابلمه جدا کنید.
نکات کلیدی در تهیه کیک گلاب و زعفران و هل

به دلخواه می توانید هل را حذف کنید یا از عرق هل استفاده کنید.برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.مواد را بیش از اندازه نزنید تا پف مواد گرفته نشود.
بجای ماست از شیر می توانید استفاده کنید.
نوش جان🌼🌸🌼
...
نظرات