عکس خورشت بامیه
رویا۱۳۴۸
۱۰۶
۱.۱k

خورشت بامیه

۲۸ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم
💥فضیلت سوره ضحی:

از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت شده است: هر کس سوره ضحی را قرائت کند، خداوند از او خشنود می شود و من او را شفاعت می کنم. اجر او ده برابر تمام یتیمان و درخواست کنندگان است.

نیز از آن حضرت روایت شده است: هر کس این سوره را قرائت کند، در روز رستاخیز مورد شفاعت محمد قرار می گیرد، و ده برابر ایتام و درخواست کنندگان به او حسنه داده می شود.

از امام باقر (علیه السلام) روایت شده است: هر کس در روز یا شب سوره های انشراح، ضحی و علق را تلاوت کند، شهید از دنیا می رود، شهید مبعوث می گردد و نیز چون کسی است که در رکاب پیامبر و در راه خداوند جهاد کرده است.

💥برخی خواص سوره ضحی:

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس این سوره را قرائت کند، در روز قیامت شفاعت محمد برای او لازم می شود، و اگر این سوره را بر اسم حیوان گم شده بخوانند، به خانه بر می گردد، و اگر کسی چیزی را در محلی فراموش کند، و این سوره را قرائت کند، آن را به یاد بیاورد، و پس از این، دیگر آن را فراموش نخواهد کرد.

همچنین از آن حضرت روایت شده است: هر کس در خواب ببیند که این سوره را تلاوت می کند، یا کسی برای او قرائت می کند، بیانگر این است که چنین شخصی از درد و رنج و هم و غم و فقر ایمن می شود. او دارای علم، حلم و زهد خواهد شد.

در آیه 3 این سوره آمده است: ما ودعک ربک و ما قلی؛ خداوند هرگز تو را وا نگذاشته و مورد خشم قرار نداده است!
ختم ابجدی این سوره 1640 بار است. از آثار و برکات قرائت این سوره، شفاعت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) است که بسیار اهمیت دارد.
امام صادق (علیه السلام) در ذیل آیه: و للاخرة خیر لک من الاولی فرمود: اگر قاری سوره در خواب ببیند که این سوره را قرائت می کند، به این معناست که او، از کودکان، ایتام و نیازمندان حمایت می کند.

دوست عزیز لطفا به نکات زیر توجه کنید:
1. شکر خداوند با دلایل عقلی و نقلی لازم است و بیان نعمت، شکر آنست.
2. هر مومنی که نعمتی به او برسد و بگوید: ما شاء الله لا قوة الا بالله آن نعمت صحیح و سالم می ماند.
3. هرگاه نعمت جدیدی نصیب انسان شود، شکر آن لازم است.
4. قرائت این سوره برای یادآوری و حفظ نعمت بسیار مفید است.
5. قرائت این سوره می تواند بسیاری از بیماری ها از جمله فراموشی، کند ذهنی و غیره را شفا دهد.

#خورش#سنتی#بامیه#خورش بامیه با مرغ#
...
نظرات