عکس sweet breided yeast bread
Rosinenzopf
chef arezoo
۲۵۳
۳.۷k

sweet breided yeast bread Rosinenzopf

۳۰ خرداد ۰۰
سلام دوستان اینم نونی که استوریشو گذاشته بودم نان سنتی بافته اتریشی(Rosinenzopf)

راجع به گلدوزی چند نمونه گذاشتم البته اینجا خیلی ها هستن که گلدوزی میکنن منم ادعایی ندارم کوچیک بودم مامانم همیشه گلدوزی میکرد منم یاد گرفتم.برای دوستان مبتدی توتلگرامو شبکه های مجازی کانال های گلدوزی هست متاسفانه من ندارم نمیدونم چه کانالایی هستش اگه کسی میدونه معرفی کنه دوستان وارد این کانالها بشن .
من بیشتر چیزارو از همین سایتای ایرانی یاد گرفتم ازصفر تاصد یاد میده تصویری هست سرچ کنی آموزش گلدوزی کلی سایت آموزشی هست که میتونی یاد بگیری.

بعدش لوازمش نخای خارجی هست که خیلی لطیفو موندگارن کرک نمیدن ولی یکم گرونترن ایرانی هستش که اونا هم خوبه ارزونترن همین نخای کوبلن.بعضی دوستان نخای عمامه نخای کاموا نازک ویا همین قرقره رنگی ها رو استفاده کردن وطرحای زیبایی خلق کردن.پارچه مناسب پارچه کنفی کتانی تترون پارچه هایی که حالت کِشی زیاد نداشته باشه چون توکارگاه میره.
کارگاه هستش که پارچه میره داخلش.اونم پلاستیکی هست ژله ای هست چوبی.لوازم گلدوزیو خرازیا دارن دیجی کالا هم همه چی داره.راجع به انداختن طرح روی پارچه:ببینین برای گلهای بریزیلی اصن نیاز به طرح انداحتن نیست طرحو مستقیم رو پارچه میکشم.ولی نقاشی ها با کاربن طرحو میندازم رو پارچه اول نقاشیو رو کاغذ میکشم بعد با کاربن رو پارچه دوباره بافشار بیشتری که کامل طرحش بیوفته.
راجع به کاربرد گلدوزی فقط رو دیوار نزدم رو لباسای دخترم خیلی گلدوزی کردم عکساشو زیاد ندارم ولی رو کیف رو پیراهن کار کردم که میتونین ورق بزنین ببینین
دستور نان کشمشی بافته (اتریشی)
این نان فوق العاده مرطوب نرم ولطیف است.
آرد۴۵۰گرم
آب ۷قاشق غذاخوری
شیر۱/۲فنجان
مخمر ۲قاشق چایخوری(۷گرم)
کره ۵قاشق غذاخوری(۷۵گرم)
شکر۳قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ ۱عدد+۱زرده (دردمای اتاق)
ماست۴۰ گرم
نمک یک قاشق چایخوری
کشمش به میزان لازم
رویه نان:
یک زرده+۲قاشق شیر

ابتدا tangzhongراآماده میکنیم

تانگژونگ یک تکنیک آسیایی است که در آن بخشی از آرد موجود در دستور العمل با آب گرم می شود و یک (خمیر ژل مانند) درست می شود ،قبل اینکه سرد شود و به بقیه مواد اضافه شود. از طریق فرایند گرم شدن ، آرد آب را به روش بهتری جذب می کند و در نتیجه خمیر نرم و نرم و لطیف می شود.

روش تانگژونگ:
در یک قابلمه کوچک ، 4 قاشق غذاخوری آب و 2 قاشق غذاخوری آرد نان را با هم مخلوط کنید تا هیچ توده ای باقی نماند. 3 قاشق غذاخوری باقیمانده آب رابه تدریج در حالی که هم بزنید اضافه کنید.
مخلوط را روی حرارت ملایم گرم کنید و مرتباً هم بزنید. این مخلوط باید گرم باشد ، اما در حال جوش نیست. فقط پس از چند دقیقه ، باید غلیظ شود
به محض اینکه به یک قوام پودینگ مانند رسید ، آن را از روی حرارت برداشته و روی آن را بپوشانید. کنار بگذارید تا در دمای اتاق بماند.
مخمر را روی شیر بپاشید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه فعال شود و حل شود.کره و شکر را با همزن خامه ای بزنید تا حدود 3 دقیقه رنگ آن روشن شود.
وانیل، تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کنید ، باهم زن دورکند بزنید تامخلوط شوند
شیر مخمر ، ماست ، نمک و تانگژونگ را اضافه کنید و مخلوط کنید . یک فنجان آرد اضافه کنید ، مخلوط کنید.
کشمش خیس خورده را آبکش کرده و آب اضافی آن را با دست فشرده کنید.اندازه یه مشت داخل مواد خمیر اضافه کنید.بعد مابقی آرد رو به تناوب اضافه کنین .همه آرد را یکجا نریزین .
وقتی همه مواد با هم جمع شدند ، خمیر را با دست ورز دهید ، حدود چهل دقیقه من ورز دادم. خمیر چسبناک خواهد بود اما از افزودن آرد بیشتر خودداری کنید. باورز دادن مداوم چسبندگی نخواهد داشت.اگر قبل از ورز دادن خمیر چسبناک دست های تمیز خود را روغن بزنید ، به شما کمک می کند. اگر خمیر خیلی نرم است و نمی توانید آن را ورز دهید ، کاسه را بپوشانید و 5-10 دقیقه کنار بگذاریددوباره ورز بدید.توجه داشته باشید اگر خمیر سفت بود مقداری شیر ولرم اضافه کنید دوباره ورز دهید.
بعداز ورز دادن بگذارید یکساعت دردمای محیط استراحت کند حجم خمیر دوبرابر شود.
بعد خمیر را به چونه های کوچک تقسیم کرده وحالا بافت آن به سلیقه خودتان چهار رشته دورشته بافت بزنید من بادورشته بافت زدم .دوباره یکساعت روی نون هارو میپوشونیم واستراحت میدیم.
فررراازقبل گرم میکنبم.
برای رومال:
زرده تخم مرغ را با 2 قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید. رومال بزنید.
بعد برای پخت در سولاردام روی قالب نون ها حتما یه درپوش بزارین تادمای المنت بالا نون هارو خراب نکنه
بعدش دردمای ۱۷۰ ۴۰ دقیقه زمان بدین ده دقیقه آخر درپوشو بردارین تاکامل روی نون برشته بشه.
داخل فر دردمای ۳۵۰ درجه فارنهایت زمان حدودا ۳۰ دقیقه.
برای گذاشتن خمیر داخل قالب حتما کاغذ روغنی بزارین بعد خمیر های بافته رو داخلش قرار بدین.

#Rosinenzopf

#Sweet_Braided_Yeast_Bread_(Rosinenzopf)
...