عکس #فلافل مرغ
محیا حمیدزاده
۱۱۱
۸۸۷

#فلافل مرغ

۱۸ مرداد ۰۰
#فلافل مرغ
(عکس هارو ورق بزنید طرز تهیه به همراه عکس و توضیحات هست ).
فلافل توپکی سرخ شده از نخود و ادویجات خوش طعم است. در خاور میانه و به خصوص در دمشق و بیروت و بغداد این غذا بیشتر مصرف میشود.
همچنین فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و مفید جنوبی است که طرفداران زیادی دارد فلافل هاانواع مختلفی دارند که رسپی آن ها متفاوت است.
فلافل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید در دستور اصلی فلافل، این غذای خوشمزه و پرطرفدار با نخود تهیه می شود. به دلیل اینکه فلافل غذای بسیار محبوبی در سراسر جهان است، دستورهای بسیار متنوعی با انواع مواد غذایی برای این غذا ابداع شده است. در این دستور این غذای خوشمزه را از ترکیب گوشت مرغ،نخود،سیر وپیاز تهیه می شود و به همین دلیل این فلافل خوشمزه با نام فلافل مرغ شناخته میشود .
من ازاین دستور استفاده کردم فقط اینکه ما خوزستانیها تو فلافلمون از تخم مرغ استفاده نمی کنیم ، مرغ رو تفت ندادم فقط دوبار چرخ کردم چون بعدا قراره سرخ بشه واینکه از ادویه جات بیشتری استفاده کردم .
https://sarashpazpapion.com/recipe/iorvi3eih0bbjs8vfh7tao8f9le7ljn1

مواد لازم برای۶ نفر:
مرغ (بدون استخوان) ۲۵۰ گرم
نخود ۲ پیمانه
پیاز ۳عدد
شوید (ساطوری شده) ۲ قاشق سوپ خوری(من از شوید خشک استفاده کردم)
کاری ۱ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری ۱ قاشق غذا خوری
روغن به مقدار لازم(ادویه جات رو در عکس کامل نوشتم )
طرز تهیه
۱- ابتدا استخوان مرغ را جدا کنید و بعد خوب بشویید وکنار بزارید ‌
۲- سپس مرغ، نخود شسته شده و پیاز را با هم چرخ کرده، شوید، و تمام ادویه جات نام برده رابه آن اضافه کرده و مخلوط كنید.
۳- سپس از مایه‌ی آماده به اندازه‌ی نارنگی برداشته، و در دست به شكل گرد یا بیضی به آن فرم داده و یا با قالب فلافل آن را قالب بزنید و در روغن داغ با شعله ملایم سرخ كنید.
سایر نکات
اگر دوست دارید به جای شوید از سبزی معطر دیگری استفاده كنید
حتما نخود را از شب قبل خیس كرده و اب آن را 3مرتبه عوض كنید و اگر فراموش كردید آن را 2بار بجوشانید و آبش را خالی كنید و بعد چرخ كنید
...
نظرات