عکس کوکو سبزی
رویا۱۳۴۸
۳۴
۱.۲k

کوکو سبزی

۳ شهریور ۰۰


شاید این داستان رو بارها شنیده باشیم اما تکرارش برای یادآوری بعضی مسائل برای ما لازمه...

🏴آقای سیدعلی‌اکبرکوثری(از روضه‌خوان های قدیم قم و از پیرغلام های مخلص اباعبدلله علیه السلام) در ظهر عاشورای یک سالی به یکی از مساجد قم برای روضه‌خوانی تشریف میبرند.

▪️بچه‌های آن محله به رسم کودکانه‌ی خود بازی میکردند و به جهت تقلید از بزرگترها، باچادرهای مشکی و مقنعه های مشکی مادرانشان حسینیه و تکیه‌ی کودکانه و کوچکی در عالم کودکی،در گوشه‌ای از محله برای خودشان درست کرده بودند.

▪️مرحوم سیدعلی‌اکبر میگه بعد از اتمام جلسه اومدم از درب مسجد بیام بیرون یکی از دختر بچه های محله اومد جلوم و گفت:آقای کوثری برای ماهم روضه میخونی؟!

▪️گفتم:دخترم روز عاشوراست و من تا شب مجالس مختلفی وعده کردم و چون قول دادم باید عجله کنم که تاخیری در حضورم نداشته باشم. میگه هر چه اصرار کرد توجهی نکردم تا عبای منو گرفت و با چشمان گریان گفت: مگه ما دل نداریم!؟

▪️چه فرقی بین مجلس ما و بزرگترها هست؟

▪️میگه پیش خودم گفتم دل این کودک رو نشکنم و قبول کردم و به دنبالش باعجله رفتم تا رسیدیم. حسینیه‌ی کوچک و محقری بود که به اندازه سه تا چهار نفر بچه بیشتر داخلش جا نمیشدند.

▪️ سر خم کردم و وارد حسینیه‌ی کوچک روی خاکهای محله نشستم و بچه های قد و نیم قد روی خاک دور و اطرافم نشستند. سلامی محضر ارباب عالم حضرت سیدالشهدا عرضه کردم
السلام علیک یاابا عبدالله...

دو جمله روضه خوندم و یک بیت شعر از آب هم مضایقه کردند کوفیان...

▪️دعایی کردم و اومدم بلند بشم باعجله برم که یکی از بچه ها گفت تا چای روضه رو نخوری امکان نداره بزاریم بری!!
▪️رفت و تو یکی از استکانهای پلاستیکی بچه گانشون برام چای ریخت، چایی سرد که رنگ خوبی هم نداشت
با بی میلی و اکراه استکان رو آوردم بالا و برای اینکه بچه ها ناراحت نشن بی سر و صدا از پشت سر ریختم روی زمین و بلند شدم و رفتم...

▪️شام عاشورا (شب شام غریبان امام حسین) خسته و کوفته اومدم منزل و از شدت خستگی فورا به خواب رفتم.

▪️وجود نازنین حضرت زهرای‌صدیقه در عالم رویا بالای سرم آمدند طوری که متوجه حضور ایشان شدم.

▪️به من فرمود:آسید علی اکبر مجالس روضه‌ی امروز قبول نیست. گفتم چرا خانوم جان فرمود:
نیتت خالص برای ما نبود. برای احترام به صاحبان مجالس و نیات دیگری روضه خواندی فقط یک مجلس بود که از تو قبول شد و ما خودمون در اونجا حضور داشتیم، و اون روضه ای بود که برای اون چند تا بچه ی کوچک دور از ریا و خالص گوشه ی محله خواندی....

▪️ آسید علی اکبر ما از تو گله و خورده ای داریم!
گفتم جانم خانوم، بفرمایید چه خطایی ازم سر زده؟

▪️خانوم حضرت زهرا با اشاره فرمودند اون چای من بادست خودم ریخته بودم چرا روی زمین ریختی!!؟

▪️میگه از خواب بیدار شدم و از ان روز فهمیدم که توجه و عنایت اونها به مجالس بااخلاص و بی ریاست و بعد از اون هر مجلس کوچک و بی بضاعتی بود قبول میکردم و اندک صله و پاکتی که از اونها عاید و حاصلم میشد برکتی فراوان داشت و برای همه‌ی گرفتاری ها و مخارجم کافی بود.

💎بنازم به بزم محبت که در آن
💎گدایی و شاهی برابر نشیند..
ان شاء الله همه ی اموراتمان بی ریا باشه صلوات.


#کوکو#کوکو سبزی#
...
نظرات