عکس کیک باقلوا گردویی(کیک شربتی)
Fareqمامان مَأوا
۲۳۶
۲.۸k

کیک باقلوا گردویی(کیک شربتی)

۳۱ شهریور ۰۰
#کیک_باقلوا#کیک_شربتی#کیک_سنتی#پسته#گردو#بادام
کیک خوشمزه باقلوا با شکل و بافت عالی
غش نکنم برای عکسهای دلبرش؟!!!
دیگه چشمتون عادت کنه به خلال پسته بادام ها حالا حالا ها میتونم زخمیتون کنم!!😆😆😝
آرد سفید: ۲ پیمانه
شکر: ۲ پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
روغن مایع: ۱ پیمانه
بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری سر خالی
آب: ۱ پیمانه
ماست شیرین: ۱ پیمانه
گلاب: یک‌چهارم پیمانه
زعفران غلیظ دم کرده: به میزان لازم
پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ‌ها را همراه یک لیوان شکر، پودر هل، وانیل و کمی زعفران هم بزنید. هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا ترکیب کرم‌رنگ و کش‌دار شود.ماست و روغن را به آن اضافه کنید و باز هم بزنید.

آرد را همراه بکینگ پودر الک و در چند مرحله به مواد اضافه کنید.کف قالب را با استفاده از روغن جامد چرب و سپس آردپاشی کنید. پس از آردپاشی، قالب را برگردانید تا آرد اضافه از قالب بیرون بریزد.فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا کاملا گرم شود. مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر قرار دهید. در صورتی که از فر گازی استفاده می‌کنید، دما را روی ۱۸۰ درجه و در صورتی که فر برقی دارید، دما را روی ۱۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید.
برای آماده کردن شربتی که باید روی کیک بریزید، یک لیوان باقی‌مانده از شکر را با آب، زعفران و گلاب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.وقتی شکر کاملا حل شد و شربت شروع به جوشیدن کرد، شعله‌ی گاز را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.پس از خارج کردن کیک از فر حداقل ۳ ساعت به آن زمان دهید تا استراحت کند. وقتی کیک شما کاملا خنک شد، آن را با یک چاقوی تیز به دلخواه برش بزنید و روی سطح آن را با استفاده از یک خلال دندان سوراخ سوراخ کنید. شربت را به آرامی روی سطح کیک بریزید. کیک را حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا شربت کاملا به خورد آن برود
.من یک چهارم پیمانه گردوی خرد شده هم به مواد کیکم اضافه کردم‌
تشکر از دستور عالی خانم ابراهیمی
...