عکس نان کدوحلوایی
masoomeh_81
۴
۲۰۲

نان کدوحلوایی

۳ آبان ۰۰
این نون خوشمزع روازروی دستوررفتم فقط توقالب مربع درست نکردم توقابلمه بشکل بافت درست کردم که خوشگلتربشه😁😁😁😁😜😜😜😜
#نان_کدوحلوایی_با_خمیرمایه_فوری
آرد نان فانتزی ۳۰۰ گرم
پوره کدو حلوایی ۱۴۰ گرم
شیر ۴۰ گرم
نمک ۴ گرم
شکر ۲۵ گرم
خمیر مایه فوری ۴ گرم
کره ۲۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد(متوسط)
جهت رومال
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ ق چ
جهت تزیبن
کمی مغز تخمه کدو
طرز تهیه
شیر را در ظرفی ریخته ۵ گرم از شکر و خمیر مایه فوری را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید و ۵ دقیقه کنار بگذارید.
بعد پوره کدو حلوایی ، شکر باقی مانده،نمک و تخم مرغ را اضافه کنید .با قاشق مخلوط کنید و بعد آرد را اضافه کنید . حدود ۵ دقیقه ورز دهید بعد کره نرم را اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید تا خمیر صاف و یکدست شود و حالت کشسانی داشته باشد.
(من با میکسر ورز دادم )
خمیر را چانه کرده و در کاسه چرب شده قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید.به مدت یکساعت استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.(مدت استراحت بستگی به دمای محیط هم دارد)
بعد پف خمیر را گرفته و به ۹ چانه مساوی تقسیم کنید و در قالب مربع ۲۰ سانتی با کمی فاصله قرار دهید.(کف قالب را کاغذ روغنی انداخته و حتما چرب کنید.)
روی قالب را پوشانده و سه ربع الی یک ساعت استراحت دهید . سپس با مخلوط زرده و شیر رومال کرده و با مغز تخمه کدو تزیین کنید .
و در فر گرم ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بپزید که مدتش بستگی به فرتون هم داره.(با فر گازی دما را ۱۵ الی ۲۰ درجه کاهش دهید )
#نان_کدو_فریال
روش آماده کردن پوره کدو
کدو را شسته و پوست بگیرید.
و به تیکه های کوچکی تقسیم کنید. و در قابلمه ای همراه با یکی دو قاشق آب روی حرارت ملایم قرار دهید .درب قابلمه را بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه درب قابلمه را برداشته و هم بزنید .
کم کم کدو در اثر بخار نرمتر میشود .سعی کنید با قاشق مرتب هم بزنید تا وقتی کدو تبدیل به پوره شود . به همزدن پوره کدو با حرارت ملایم ادامه دهید تا آب اضافی کدو کاملا کشیده شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید پوره کاملا خنک شود و بعد استفاده کنید.

#نان
#نان کدو
#نان کدوحلوایی
#ایده
#عکاسی
#عصرونه
...
نظرات