عکس نان لانه زنبوری
#قرار_معنوی
❤●مهدیه●❤
۲۲
۴۵۶

نان لانه زنبوری #قرار_معنوی

۳ دی ۰۰
پست 80.
#قرار_معنوی
#شهید_رسول_خلیلی
لطفا کپشن خوانده شود🙏🍃زندگینامه و مشخصات شهید🌹👇

مشخصات شهید = 🌷👇🌷
نام نام خانوادگی : رسول خلیلی
محل تولد : تهران
تاریخ ولادت : 1365/9/20
تاریخ شهادت : 1392/8/27
محل شهادت : سوریه
مدت عمر : 27 سال
محل مزار : گلزار شهدای بهشت ​​زهرا
کتاب مربوط به این شهید : رفیق مثل رسول

زندگینامه شهید = 🌷👇🌷
شهید رسول خلیلی، فرزند دوم خانواده‌ی آقای رمضانعلی خلیلی در تاریخ 1365/9/20 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. ایشان دانش آموخته ی دانشگاه امام حسین علیه السلام در رشته ی مدیریت بودند و بر حسب وظیفه، به سوریه اعزام شده بودند و دارای تخصص های تخریب، تاکتیک و جنگ های نامنظم داشتند.
ایشان علاقه ی فراوانی به کارهای هیجانی، ورزش (جودو ، کاراته ، کوهنوردی و راپل)، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، سفر، زیارت اهل بیت {ع} و شهدا، خدمت به شهدا حتی با رنگ آمیزی قبورشان، شرکت در مجالس اهل بیت (ع) و... داشتند.

خصوصیات اخلاقی شهید رسول خلیلی :
شهید رسول خلیلی، علاقه ی فراوانی به شهید حاج محسن دین شعاری داشتند و از صفات با ارزش اخلاقی ایشان می توان به خوش رویی و شوخ طبعی، دل رحم، دلسوز بودن نسبت به دیگران، ورزشکار بودن، عاطفی و پیگیری برای حل مشکلات دیگران بودن، بخشنده بودن، سر به زیر و با حیا بودن، با غیرت بودن ، ولایی بودن و... اشاره نمود.

ماجرای واسطه ی ازدواج شدن شهید رسول خلیلی برای دو جوان :
دو دانشجو، در دانشگاه امیرکبیر، به واسطه ی شهید خلیلی به یکدیگر رسیده اند. آن ها هر کدام، قراری سر مزار شهید می گذارند و از رسول برای امر ازدواج، کمک می خواهند. دختر خانم می‌ گوید: سر مزار شهید گفتم:« من به مدافعین حرم اعتقاد دارم و همسری، چون آن‌ ها می‌ خواهم». چند وقت بعد پسری که به عنوان خواستگار وارد اتاق دختر برای حرف زدن با او می‌ شود؛ عکس شهید خلیلی را روی دیوار اتاق می‌ بیند و تعجّب می‌ کند و به دختر می‌ گوید:« شما هم شهید خلیلی را می‌ شناسید؟ من در امر ازدواج از او کمک خواسته ام.»

نحوه ی شهادت شهید رسول خلیلی :
این عزیز بزرگوار در تاریخ 27 آبان ماه سال 1392 هجری شمسی توسط تروریست های تکفیری در حلب سوریه، به شهادت رسیدند و مزار شریفشان در گلزار شهدای بهشت زهرا سلام الله علیها، قطعه 53، ردیف 87، شماره 4 میباشد.
🙇‍♀️روحشون شاد و یادشون گرامی🙇‍♀️

خسته نباشید دوستان گلم💜🌹💜
#قرار_معنوی#شهید_رسول_خلیلی#نان_لانه_زنبوری#مهدیه
...
نظرات