عکس کیک دو رنگ
✅️mina.70
۶۱
۱.۳k

کیک دو رنگ

۲۰ دی ۰۰
سلام به همگی🙋‍♀️
امیدوارم روز خوبی داشته باشین🥰
دلم‌براتون تنگ شده بود مهربونا💙🤍💙🤍
#کیک_دورنگ
#کیک_زبرا
مواد لازم برای۸ نفر
پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
وانیل‏ ۱ قاشق چای خوری
ماست‏ (یا شیر) ۱ لیوان
آرد سفید ۲ لیوان
روغن ۱/۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
تخم مرغ ۴-۳ عدد

طرز تهیه
۱- درون کاسه تخم مرغ را با وانیل و شکر مخلوط کنید حداقل سه دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه.سپس روغن و ماست(یا شیر) را اضافه کنید و مجدد مخلوط کنید تا مخلوط یکدست و نرمی داشته باشید.
۲- آرد را چند بار الک کنید تا سبک شود سپس با بکینگ پودر مخلوط نموده و قاشق قاشق به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و با قاشق آرام و یکنواخت مخلوط نمائید.
۳- مایه این کیک نه شله نه سفته.وقتی مایه کیک یکدست شد، به دو قسمت مساوی تقسیمش کنید.
۴- بهتره دو قسمت رو در دو ظرف یک اندازه بریزید که مساوی بودنشون رو بهتر بتونید متوجه بشید.
۵- 3 قاشق پودر کاکائو رو به یکی از ظرفها اضافه کنید
۶- و 3 قاشق آرد هم به ظرف دیگه اضافه کرده مایه هر دو ظرف رو هم بزنید تا کاملا مخلوط بشند.مراقب باشید هیچ کدوم از ۲ ظرف رو بیش از حد هم نزنید که پف کیک میخوابه.
۷- اضافه کردن آرد رو برای یکی کردن غلظت دو مایه میکنیم. اگه آرد به بخش سفید کیک اضافه نکنیم، در نهایت بخش کاکائویی کیک سنگین تر میشه و پایین کیک جمع میشه و کیک شکلی که باید داشته باشه رو نخواهد داشت.
۸- کف قالب کیک را کاغذ روغنی بیندازید یا باروغن چرب کنید ۳ قاشق غذاخوری از مایه ساده کیک رو در وسط قالب بریزید. میتونید به جای ۳ قاشق غذاخوری مثلا از یک ملاقه استفاده کنید. ولی برای هر دو مایه کیک از قاشق یا ملاقه ی هم اندازه استفاده کنید.
۹- بدون تکون دادن قالب ۳ قاشق از مایه کاکائویی رو درست وسط مایه ساده بریزید.مکث نکنید و همینطور یکی در میون از مایه های کیک وسط قسمت قبلی بریزید.
۱۰- اصلا لازم نیست قالب رو تکون بدید یا تلاش کنید مایه کیک رو پخش کنید چون خودش به صورت اتوماتیک پهن میشه و قالب رو پر میکنه.مقدار کیک نباید از 3/4 (سه چهارم) قالب بیشتر باشد.
۱۱- بعد از اینکه همه ی مایه کیک رو به صورت یکی در میون در قالب ریختید، میتونید با یه خلال دندون روش طرح ایجاد کنید.
۱۲- داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه بپزید
...
نظرات