عکس «الحَمدُللهِ الذّی خَلَقَ الحُسَیــــن»
سَـــــلویٰ
۸۵
۳.۵k

«الحَمدُللهِ الذّی خَلَقَ الحُسَیــــن»

۱۵ اسفند ۰۰
ماجرای فُطرُس در تولد امام حسین (علیه السلام )را شنیده اید؟؟؟

🎈 آمده است که در تولد امام حسین (ع)خدای متعال به جبرئیل امین امر فرمود که همراه با هزار مَلَک برای عرض تهنیت به محضر رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم برسد. جبرئیل همراه با هزار ملکی که به دنبال او بودند فرود آمد و بنا به آنچه در روایات هست، از جزیره‌ای عبور کرد.

🎈 یکی از ملائکه‌ی بزرگ الهی به نام فُطرُس به دلیل ترک اولایی که از او سر زده بود، آنجا زندانی بود. می‌دانید که ملائکه معصومند. عصیان و سرکشی در برابر فرمان خدا ندارند و معصومند. همانطور که انبیاء معصومند؛ امّا برخی از انبیاء ترک اولی داشته‌اند.

🎈 ترك اولی یعنی بین دو عمل خوب، عمل خوب کوچک‌تر را انجام دهد؛ درحالی‌ که جا داشت و سزاوار بود عمل خوب بزرگ‌تر و برجسته‌تر را انجام دهد.

🎈 فطرس به دلیل ترک اولایی که مرتکب شده بود، با بال‌های شکسته در این جزیره تبعید بود. حتّی روایتی را دیدم که او را مخیّر کردند بین عذاب دنیا و عذاب آخرت و فطرس عذاب دنیا را برگزید.

🎈 او را در این جزیره به پلک‌های چشمانش آویخته بودند؛ جزیره‌ای بود که هیچ موجود زنده‌ای هم عبور نمی‌کرد و دود بویناک و متعفّنی هم از زیر او بر می‌خاست.

🎈 جبرئیل و هزار مَلَک از کنار فطرس گذشتند. فطرس پرسید: چه شده؟ قیامت سر رسیده که شما فرود آمده‌اید؟

🎈 جبرئیل خبر میلاد نوه‌ی پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم را به فطرس داد و گفت: خدای متعال امر کرده که ما به محضر رسول الله برسیم و این میلاد خجسته را خدمت پیغمبر اکرم تهنیت بگوییم.

🎈 فطرس اجازه خواست که همراه آنها به محضر رسول الله برسد؛ بلکه از این رهگذر از تبعید و شکنجه نجات پیدا کند و به جایگاه نخستین خودش برگردد.

🎈 جبرئیل آمد خدمت رسول الله تهنیت عرض کرد و ماجرای فطرس را هم به عرض رسول الله رساند.

🎈 پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: مانعی ندارد؛ به فطرس بگویید بال‌های شکسته‌ی خود را به قنداقه‌ی اباعبدالله علیه السّلام بمالد.

🎈 فطرس آمد و بال‌هایش را به قنداقه‌ی اباعبدالله علیه السّلام مالید و دوباره مثل روز اوّل سالم شد.
🎈 فطرس خوشحال و خشنود از این
توفیقی که نصیبش شد، عرض کرد: یا رسول الله این فرزند را که این همه برای من مایه‌ی برکت بود، امّت تو به زودی به شهادت خواهند رساند و من خودم را مدیون این فرزند می‌دانم؛ لذا همین‌جا تعهد می‌کنم که هر جای عالم هر کس برای اباعبدالله علیه السّلام سلامی بفرستد یا صلواتی نثار کند، من آن سلام و صلوات را به محضر اباعبدالله علیه السّلام برسانم.

🎈 لذا فطرسِ ملک، مأمور است و در بهشت افتخار می‌کند که من غلام اباعبدالله علیه السّلام هستم! من خادم اباعبدالله علیه السّلام هستم! فطرس مسئولیّت سلام رسانی اباعبدالله علیه السّلام را به محضر آن بزرگوار عهده‌دار است.

🎈 احادیث دیگری هم هست که ماجراهایی شبیه این در مورد ملائکه‌ی دیگری مثل دردائیل و صلصائیل؛ که آنها هم به دلیل ترک اولی مبتلا بودند، نقل کرده‌اند؛ یعنی بهره‌مندی از عنایات قنداقه‌ی اباعبدالله الحسین علیه السّلام برای برگشتن به مرتبه‌ی بلند آسمانی خودشان...

《 استاد مهدی طیّب》

داستان فطرس ملک در خرائج راوندی..بحارالانوار مجلسی وهدایه الکبری خصیبی ودیگر کتب آمده است..
...
نظرات