عکس شیرینی مابل یا میبل (شیرینی عید) با دستور
محبوبه گلماه
۳۳
۵۵۰

شیرینی مابل یا میبل (شیرینی عید) با دستور

۱۱ فروردین ۰۱
#شیرینی_مابل_یا_میبل
#شیرینی_عید
#شیرینی_خشک
سلام دوستان گلم 🤗 سال نو مبارک ...انشاءالله سال خوبی داشته باشید یک شیرینی خوشمزه و عالی براتون آوردم فوق العاده ست، شیرینی مابِل یا میبل. من این شیرینی رو هم در فر درست کردم و هم بدون فر در تابه دو طرفه👇

مواد لازم
۱۵۰ گرم روغن صاف قنادی لادن
۲ لیوان آرد
۱ لیوان سرخالی پودر شکر
۱ عدد تخم مرغ
۲ ق غ کاکائو
برای تزئین 👇
شکلات بنماری ب م ل
پودر نارگیل و کنجد ب م ل

طرز تهیه
ابتدا روغن قنادی را داخل کاسه ای یا ظرفی بریزید و پودر شکر را روش الک کنید اول با لیسک پودر شکر و روغن را هم بزنید بعد با همزن برقی ۲ دقیقه بزنید
سپس تخم مرغ و کاکائو را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر با همزن بزنید (سعی کنید با لیسک دورگیری کنید تا همه مواد با هم مخلوط و یکدست بشن)
بعد آرد الک شده را کم کم اضافه کرده و اول با لیسک یا قاشق هم بزنید بعد با نوک انگشت ورز بدید تا خمیر جمع شود ❌ به هیچ عنوان با کف دست محکم خمیر را ورز ندید چون شیرینی به روغن میفته و بافتشو از دست میده.
حالا از خمیر گلوله ای به اندازه ۱۵ گرمی بردارید و خمیر را در دست گرد کنید و بعد به شکل استوانه در بیارید و #بدون_فر روی تابه دو طرفه که کاغذ گذاشتید با فاصله بچینید و در تابه را بزارید سپس تابه را روی شعله پخش کن که از قبل داغ بوده قرار بدید و با حرارت خیلی کم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید ✅ واشر دور تابه را حتما بردارید اگر در تابه معمولی خواستید درست کنید حتما در تابه را دمکنی بزارید.
ما بقی خمیر را #در_فر
در سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بچینید و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید.✅ دمای فرها متفاوته خودتون مواظب باشید.
در این فاصله شکلات را به روش غیر مستقیم روی بخار کتری بنماری کنید و ۲ ق غ روغن مایع بریزید تا روان شود بعد کنار بزارید
سپس بعد از پخت کامل شیرینی و سرد شدن آن سر و تَه شیرینی را نصفشو به شکلات بزنید بعد به کنجد یا پودر نارگیل آغشته کنید کنار بزارید تا خودشو بگیره من ما بقی شکلات را در نایلون ریختم و سرشو خیلی نازک با قیچی برش زدم و روی شیرینی ریختم.
اینم از شیرینی های مابل یا میبل من 🤗
بافت روی شیرینی نرم و داخلش خشک هست.
...
نظرات