عکس بستنی توت سیاه
ویژه افطار
سبا خانم
۹۱
۸۰۹

بستنی توت سیاه ویژه افطار

۵ اردیبهشت ۰۱
سلام دوستانِ جااان. این پست چون دیروز موقع افطار به نمایش دراومد. پاک کردم دوباره فرستادم. از دوستانی که قبلا لایک کرده بودن پوزش میخوام. امیدوارم مورد توجهتون واقع بشه. هر چی سعی کردم نتونستم دستور این بستنی خوشمزه و راحت رو از دستور پختها ارسال کنم😔 اگر دوست داشتید دستورش رو به کپشن اضافه می کنم.
خب دستور این خوشمزه جانِ خوش رنگ رو خواستید بریم سراغ رسیپیش😌
مواد لازم
توت سیاه 300 گرم
شکر 30 گرم
خامه صبحانه 200 گرم
وانیل کمی
شیر تغلیظ شده 150 گرم(بیا پایین تر توضیح میدم در موردش🤗)
ابتدا توت سیاه رو که دمش رو جدا کردیم با 30 گرم شکر به مدت 10 دقیقه رو شعله ملایم قرار میدیم تا پخته بشه.در انتها کمی وانیل اضافه کنید و با همزن برقی یا گوشکوب برقی هم میزنیم تا پوره بشه بعد داخل یخچال قرار میدیم تا خنک بشه.
واسه تهيه شیر تغلیظ شده 2 پیمانه شیر و دو سوم پیمانه شکر مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید توجه کنید که روی حرارت شیر رو اصلا بهم نزنید حدود 40تا 45 دقیقه روی حرارت باشه تا شیر غلیظ بشه و کرم رنگ شود. حرارت رو خاموش کنید و شیر تغلیظ شده رو داخل یخچال قرار میدیم تا خنک بشه. با این مقدار شیر و شکر من 150 گرم شیر غلیظ شده داشتم.
خامه صبحانه رو کمی با همزن برقی میزنیم بعد پوره توت سیاه و شیر تغلیظ شده رو هم اضافه کنید و کمی هم بزنید. بستنی رو داخل ظرف در دردار ریخته و در فریزر به مدت 12 تا 24 ساعت قرار میدیم. بستنی خوشمزه ما بدون نیاز به ثعلب و دستگاه آماده میشه. به جای توت سیاه میتونید از توت فرنگی هم استفاده کنید.
...
نظرات