عکس کیک زبرا با پفی عالی
شقایق ولایتی
۱۰۳
۱.۸k

کیک زبرا با پفی عالی

۶ خرداد ۰۱
کپشن دستورشه 😍سلام خدمت عزیزای من😍اینم از کیک زبرای آماده شده من 😋 خوشحال میشم با لایکاتون بهم انرژی ببخشین🥰
لطفا استوریامم نگاه کنید 😘

🔴❤️دستور کیک گورخری یا کیک زبرای شقایق مواد لازم کیک زبرا
آرد قنادی ۲٫۵ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع نصف پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
دستور پخت
طرز تهیه کیک زبرا
ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا پس از اینکه مایه کیک آماده شد برای گرم شدن فر معطل نشوید. برای شروع آرد را با بکینگ پودر مخلوط کنید سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را سه مرتبه الک کنید تا به طور کامل صاف شوند.

پس از اینکه آرد و بکینگ پور را الک کردید آنها را کنار بگذارید. در مرحله بعدی یک کاسه مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه بریزید. همزن را روی دور تند بگذارید و مواد را هم بزنید تا کاملا کشدار و سفید رنگ شوند.

پس از اینکه مخلوط تخم مرغ ، شکر و وانیل کشدار شدند روغن مایع را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. در ادامه شیر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری از آردی که در مرحله اول الک کردید بردارید.

حالا باقیمانده آرد را کم کم به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید و با لیستک به صورت دورانی مواد را مخلوط کنید تا مواد با آرد یکدست شوند و خمیر کیک منسجم شود. در مرحله بعد خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

دو قاشق غذاخوری آرد باقیمانده را با نیمی از خمیر به خوبی مخلوط کنید و دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به نصف دیگر خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. یک قالب مناسب انتخاب کنید و آنرا با روغن مایع چرب کنید.

در ادامه مقدار کمی آرد کف قالب بپاشید و یک ملاقه از مایه سفید داخل قالب بریزید ، سپس یک مقاله از مایه کاکائویی بریزید. به همین ترتیب تمام مایه کیک را داخل قالب بریزید. در مرحله پایانی کیک را به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا آماده شود.
کپی بدون ذکر منبع ممنوع⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔
منبع @shaghayegh_foood
...
نظرات