عکس شیرینی  دانمارکی خونگی
خانم آریا
۳۵
۱.۲k

شیرینی دانمارکی خونگی

۱۵ خرداد ۰۱
سلام به روی ماهتون با آموزش شیرینی دانمارکی همراه من باشید.
فقط حواستون به برش‌ها باشه چون اینا حسابی پف می کنن و بزرگ میشن. این دانمارکی‌ها کم شیرین هستن اگر دوست دارید شیرین تر باشن شکرش رو دو برابر کنید.

🔸️مواد لازم خمیر:
۴ پیمانه آرد شیرینی یا ۶۰۰ گرم
۱ ق غ خمیرمایه
۱۰۰ گرم شکر
۲ عدد تخم مرغ
نوک ق چ نمک
شیر ۱ پیمانه
روغن ۱/۳ پیمانه
۱ ق غ زعفران دم کرده (قابل حذف)
🔸️برای کرم وسط شیرینی: من دو برابر درست کردم
۲ ق غ آرد
۱ ق مربا خوری نشاسته ذرت
۱ ق چ وانیل
۱ ق غ گلاب
۲ ق غ شکر
نصف پیمانه آب
🔸️مواد لازم برای شربت :
1/3 پیمانه شکر
1/3 پیمانه آب
1 ق غ زعفران دمکرده

طرز تهیه:
برای آماده کردن شهد: تمام مواد را با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاید وغلیظ شود بعد از روی حرارت برداشته و اجازه میدهیم تا خنک شود.
آرد را الک کنید تا آماده باشد.
یک قاشق  شکر ،خمیر مایه و شیر ولرم رو در ظرفی با هم مخلوط کنید درش رو ببندید و حدود ۱۵ دقیقه بذارید کنار تا عمل بیاد 
در ظرف دیگری آرد را بریزید سپس نمک، وانیل،شکر،روغن و تخم مرغ ها و خمیرمایه عمل آمده را روی آن بریزید .همه این مواد را با قاشق مخلوط کنید  تا خمیر یکدستی به دست بیاد .سپس خمیر را به سطح کار که آرد پاشی کردید  منتقل کنید و مدام خمیر را باز کنید و رول کنید این کار را حدود ۱۰ دقیقه تکرار کنید تا خوب ورز بخورد. خمیر را در کاسه چرب شده میذاریم سلفون میکشیم و در جای گرم ۱ تا ۲ ساعت یا تا وقتیکه سایزش دو برابر شود استراحت میدیم.
در مدتی که خمیر در حال استراحت است کرم را درست میکنیم تا سرد شود شیر را داخل قابلمه ریخته آرد و نشاسته و شکر را اضافه کرده با همزن دستی هم زده تا مواد در شیر کاملا حل شود بعد روی حرارت گذاشته تا غلیظ شود در آخر وانیل یا گلاب را اضافه و هم زده از روی حرارت برداشته وقتی از داغی افتاد رویش سلفون کشیده تا رویه نبندد و کنار میگذاریم تا سرد شود.

بعد استراحت خمیر را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به قطر نیم سانت باز می کنیم لبه ها را برش داده و کرم را با قیف یا قاشق روی خمیر می کشیم و خمیر را رول می کنیم. لبه خمیر را به صورت نیشگون گرفتن به هم وصل می کنیم سپس به اندازه های دلخواه برش می دهیم و آنها را در سینی فر با فاصله می چینیم روی آن را می پوشانیم و مجددا ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.
بعد یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق شیر و کمی وانیل حسابی می زنیم و با برس روی نانها می کشیم روی آنها کنجد یا خلال بادام می پاشیم و در فر ۱۸۰ درجه که از قبل داغ شده به مدت ۳۰ دقیقه طبخ می‌کنیم.
بعد پخت، شهد سرد شده را روی شیرینی های داغ رومال می‌زنیم ومیگذاریم تا شهد به خورد شیرینی ها برود وطعم بگیرد.
#نان_دانمارکی #شیرینی_دانمارکی #شیرینی_دانمارکی_خونگی #شیرینی_خونگی #شیرینی_عید #شیرینی #igsgfoodies #
...
نظرات