عکس #دلمه برگ مو

#دلمه برگ مو

۱۱ تیر ۰۱
وقتی غمگینی و حالت خوب نیست، خودت می‌دانی که چقدر دوست داشتنی نیستی! خودت می‌دانی حضورت برای آدم‌ها خوشایند نیست و چیز ارزشمندی برای ارائه نداری. این است که فاصله می‌گیری و دور می‌ایستی و سکوت می‌کنی و دلت می‌خواهد برای مدتی نامرئی شوی و هیچ‌کس حضور تو را حس نکند و هیچ‌کس سراغ تو را نگیرد و هیچ‌کس تو را در آن حالتِ از هم پاشیده و ضعیف و بی‌پناه نبیند!

#نرگس_صرافیان_طوفان‌



دلمه برگ مو یکی از انواع دلمه بوده و به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی شناخته می‌شود.معروف ترین دلمه برگ مو متعلق به شهرهایی مثل اردبیل و تبریز است که در این مناطق اکثرا دلمه را با سبزیجات معطر و کوهی تهیه می کنند. دلمه برگ بیشتر در فصل تابستان تهیه می‌شود.
دلمه برگ مو از مجلسی ترین و محبوب ترین دلمه های ایرانی محسوب می شود. جالب است بدانید که دلمه برگ مو علاوه بر اینکه به عنوان یک غذای کامل سرو می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود.
دلمه برگ مو در شهرهای مختلف کشورمان با روش های متفاوتی طبخ می شود. در برخی شهرها به غیر از مواد اصلی دلمه موادی مانند زرشک ، ماست و رب انار به آن اضافه می کنند. مثلا در این دستور به جای سرکه می توانید از رب انار هم استفاده کنید.
دلمه برگ مو یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و معروف خاورمیانه است که در کشورمان ایران هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذای خوشمزه از ترکیب برنج به همراه گوشت، حبوبات و سبزیجات تهیه می شود و در برگ های درخت انگور پیچیده می شود. دلمه برگ مو را به سلیقه خود می توانیم به صورت سیگاری ( حالت لوله ای ) یا به صورت بقچه ای که متداول تر است درست کنیم.

شنبه یازده تیرماه ۱۴۰۱
...
نظرات