عکس #پوآچا_پنبه_ای
H. Naderi
۷۴
۶۵۰

#پوآچا_پنبه_ای

۱۲ تیر ۰۱
ما بزرگترین معذرت خواهی رو به خودمون بدهکاریم؛بابت همه ی وابستگیامون..بابت همه ی آدمهایی که اذیتمون کردن ولی ما نتونستیم رهاشون کنیم..بابت همه ی حرفهایی که دلمون شکست،ولی صبر کردیم…بابت همه ی دورویی هایی که به روی طرف نیاوردیم!!!!!!!


#نان_پوآچا_پنبه_ای

مواد لازم؛
تخم مرغ یک عدد بزرگ
خمیرمایه ۲ قاشق چای خوری، خشک
آرد ۲ و نیم تا ۳ پیمانه
نمک یک دوم قاشق چای خوری
شکر یک قاشق چای خوری
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
آب یک دوم پیمانه
ماست یک سوم پیمانه

توی یه کاسه کوچیک خمیر مایه، شکر و آب را مخلوط کنید. خوب هم بزنید و تا زمانی حباب بزنه به هم زدن ادامه بدید بعد مایع رو کنار بذارید.
با پوشاندن مایع با پارچه در یه جای نسبتا گرم اجازه بدید که پودر مایع اثر کند و یک خمیر مایه پف کرده و کف دار درست بشه در این مرحله تقریبا یک ساعتی زمان لازم بعد روغن، ماست و تخم مرغ رو به مایع به دست اومده اضافه کنین.
در مرحله بعد یه کاسه متوسط آرد رو با نمک خوب مخلوط کنین و مایع را به یک کاسه بزرگ منتقل کنین و کم کم آرد را به مایع اضافه کنین و هم بزنین کم کم خمیر به مرحله ای می رسه که دیگ نمی تونین اون رو با قاشق هم بزنین توی این مرحله سطحی آرد پاشیده شده تهیه کنین و خمیر رو برای ۳ دقیقه روی آن ورز بدید
اگه خمیر چسبناک بود کمی آرد به اون اضافه کنین ( دقت کنین اگه آرد زیاد بزنین نون سفت میشه).
وقتی ۲/۵ تا ۳ پیمانه آرد تمام شده خمیر شما باید نرم و صاف شده باشد.
در این مرحله،خمیر رو کنار بذارید و روی اون رو بپوشونید تا حجمش زیاد بشه (پف کنه)تقریبا حجم خمیر ۲ برابر می شه (یک ساعت استراحت بدید ).
پس از تغییر حجم خمیر آن را روی یک سطح آرد پاشی شده پهن کنید و به ۴قسمت مساوی تقسیم کنید.هر قسمت رو به صورت یک توپ در بیارید.
بعدش خمیر رو باز کنین و کره ای که دمای محیط رسیده روی خمیر بمالید و رول کنید و فرم بدید و بذارید توی سینی فر، روی خمیر رو زرده تخم مرغ بزنید و کنجد بپاشید و بعدش در فردر دمای۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه....

@ashpazie_khounegi
...
نظرات