عکس 
#کیک_آپساید_داون_شلیل
#کیک_شلیل_برگردان
H. Naderi
۳۴
۶۲۳

#کیک_آپساید_داون_شلیل #کیک_شلیل_برگردان

۶ مرداد ۰۱
چه خوبه که کلید باشیم نه قفل....نوازش باشیم نه سیلی....با هم بخندیم نه بهم....راه باشیم نه سد.....درک کنیم نه ترک....نمک لحظه ها باشیم نه نمک زخم‌ها....


#کیک_آپساید_داون_شلیل
#کیک_شلیل_برگردان

مواد لازم برای کاراملی کردن شلیل👇
2 قاشق غذاخوری کره
1/2فنجان شکر سفید یا قهوه ای
1/4 فنجان عسل
شلیل برش خورده به اندازه کف قالب

♨️طرز تهیه:
قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و خوب چرب کنید.در یک قابلمه کره را با حرارت ملایم ذوب کنید و شکر و عسل را اضافه کنید بعد از آب شدن شکر و یکدست شدن مایع کاراملی ظرف را از روی حرارت بردارید و کارامل را کف قالب بریزید و شلیل ها رو روی کارامل بچینید و کنار بگذارید.

♨️مواد لازم کیک👇
آرد 1 و 1/2پیمانه
کره 100 گرم
شکر 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
ماست یه پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری سر صاف
وانیل نوک قاشق چایخوری

♨️طرز تهیه:
کره و تخم مرغ ها رو به دمای محیط برسونین. فر رو روشن کرده و روی 180 درجه تنظیم کنین.کره و شکر رو حدود 10 دقیقه با همزن بزنید تا مواد کش دار و کرمی رنگ بشه.تخم مرغ ها رو یکی یکی به مواد اضافه کرده و وانیل رو هم اضافه نموده و هر کدام رو حدود 2 دقیقه میزنیم تا خوب مخلوط بشوند.ماست رو اضافه کرده و یه دقیقه هم میزنیم.آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کرده و طی سه مرحله به تدریج به مواد اضافه میکنم و با همزن کمی میزنیم مواد این کیک نسبتا سفت هست.سپس مواد کیک را روی شلیل های کاراملی ریخته، و داخل فر به مدت 45 تا 50 دقیقه می پزیم.آخر سر اگر روی کیک دست زدین دیدین نپخته یه چند دقیقه ای هم شعله ی بالایی فر را روشن کنین.
بعد از اتمام پخت یک تا دو دقیقه صبر کنید بعد کیک روبه آرومی برگردونید چون ممکنه کارامل زیر کیک بچسبه و کیک جدا نشه یا بشکنه.بافت این کیک بسیار نرم و لطیف و خیلی هم خوشمزه هست.
✅این کیک رو هم مث تمام کیک های دیگه میشه بدون فر هم پخت نوش جان😘
...
نظرات