عکس کِرِپ
پروانه
۵
۲۸۶

کِرِپ

۲۳ آذر ۰۱
درود. اگر دوست دارید در مورد کِرِپ و پنکیک بدونید، لطفا 👇🏻 مطالعه کنید🙏🏻

- پنکیک و کرپ از یک خانواده هستند و مواد اولیه آن‌ها نیز یکسان است ولی تفاوت‌های زیادی باهم دارند. کرپ در اصل در غرب فرانسه تهیه می‌شد و به‌عنوان شام خورده می‌شد. کرپ در گذشته به عنوان یک نان سرو می‌شد و داخل آن با مواد شور پر می‌شد. به مرور مردم این منطقه از فرانسه برای درست کردن کرپ از آرد سفید استفاده کردند و داخل کرپ‌ها را با مواد شیرین پر کردند.
- پنکیک‌ها به دلیل وجود عامل پف دهنده، حجیم هستند ولی کرپ نازک است. همچنین قطر پنکیک از قطر کرپ کمتر است. در دستور پخت پنکیک از بیکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده می‌شود که باعث می‌شود پنکیک حجیم و پف‌دار شود، ولی کرپ بدون عامل حجم دهنده درست می‌شود و کاملا نازک است.
- پنکیک‌ها به صورت چند لایه روی هم قرار می‌گیرند و با سس شکلات یا شیره درخت افرا یا عسل و میوه‌های تازه سرو می‌شوند. همچنین مایه کرپ معمولا بعد از درست شدن باید استراحت داده شود. یک تفاوت دیگر بین مایه پنکیک و کرپ این است که مایه پنکیک غلیظ‌تر و منسجم‌تر است ولی مایه کرپ رقیق‌تر است.
-اگر کرپ برای ناهار یا شام سرو شود، معمولاً از مخلفاتی چون پنیر، تخم مرغ، قارچ، سوسیس، ژامبون و دیگر مشتقات گوشتی دیگر استفاده می‌گردد. این مخلفات را عموماً در وسط کرپ می‌ریزند و گوشه‌هایش را به داخل تا می‌کنند.
- کرپ شیرین می‌تواند به عنوان صبحانه یا دسر خورده شود. در این صورت بر روی آن ممکن است هر مادهٔ شیرینی از جمله نوتلا، مربا، خاک قند، شیره درخت افرا، عصارهٔ لیمو، خامه زده شده یا تکه‌های میوه ریخته شود.

.
.
مواد لازم برای کِرِپ:
آرد سفید گندم: ۱ پیمانه
شیر: ۱ پیمانه
تخم مرغ: یک عدد
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
.
طرز تهیه:
شیر و تخم مرغ رو خوب با هم بزنید. بعد آرد رو اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست بشه.
از مواد با ملاقه داخل ماهیتابه نچسبی که با کره چرب کردید بریزید و تابه رو حرکت بدید تا یک لایه نازک از خمیر در تابه پخش بشه. با حرارت ملایم بپزید.
.
نکته‌ها:
★ اگر از کرپ برای صبحانه استفاده می‌کنید، مقداری وانیل به تخم مرغ اضافه کنید.
★ اگر دوست دارید کرپ شما شیرین باشه، یک قاشق غذاخوری شکر به مایه مورد نظر اضافه کنید.
★ اگر خمیر به‌دست آمده روان نبود، مقدار کمی شیر اضافه کنید.
.
#کرپ #دسر #صبحانه #پنکیک #کرپ_فرانسوی #دسر_کرپ
...
نظرات