عکس سس بشامل به سبک ایتالیایی
_nafiseh.64
۲۹۰
۵.۸k

سس بشامل به سبک ایتالیایی

۳ اردیبهشت ۹۸
سلام دوستای گلم 🌻🌻🌻
لازانیا به نظرم خوشمزه ترین غذای دنیاست 👌😋 من که عاشقشم 😍
سس بشامل به سبک ایتالیایی
مواد لازم برای۲ نفر
کره ۴ قاشق غذا خوری
آرد ۱/۴ پیمانه
شیر ۲ پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
جوز هندی به مقدار لازم
طرز تهیه
۱- یک ظرف کوچک و عمیق را روی حرارت ملایم می گذاریم و کره را داخل آن می ریزیم تا کره ذوب شود و شروع به حباب زدن کند. آرد را درون کره داغ شده می ریزیم و با قاشق چوبی کاملاً مخلوط می کنیم. 1 الی 2 دقیقه آرد و کره را روی حرارت مخلوط می کنیم تا رنگ آرد کمی تغییر کند. سپس شیر را کم کم به این مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی تند تند هم می زنیم تا شیر گلوله نشود و کاملاً مواد یکدست شوند.
۲- سس را روی حرارت ملایم آن قدر هم می زنیم تا کم کم غلظت مناسبی بدست آورد. سپس آن را با کمی نمک و فلفل و جوز هندی مزه دار می کنیم.
۳- پس از اینکه غلظت سس مناسب شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم (من یکم خامه صبحانه هم از آخر که از روی گاز برش داشتم بهش اضافه میکنم 🙈 عالی میشه ) راستی من جزهندی هم نمیزنم چون عطرشو زیاد دوست ندارم.
قسمت مهم درست کردن لازانیا همین سس بشامل هست بعد فقط کافیه هر نوع خورشتی که می تونه مرغ و قارچ یا گوشت و سیب زمینی یا انواع سبزیجات باشه لابه لای لازانیاهای پیش پخت بریزید و در هر لایه سس بشامل رو با ، دست و دلبازی بریزید و وقتی موادتون تموم شد در لایه ی آخر ورقه های لازانیا رو بچینید و با سس بشامل و پنیر پیتزا کامل بپوشونیدش و داخل فر بزارید تا با حرارت متوسط بپزه و روش طلایی بشه 😋😋😋
برای سالاد خیار و هویج رو با کاترهای حروف انگلیسی برش زدم و به همراه کلم و گردو و دانه های انار (عکس ماله فصل پاییز بود ) و نون تست هایی که به شکل مربع های کوچیک برش زده بودم و با روغن زیتون و سیر رنده شده مزه دار کردم و گذاشتم داخل فر تا قشنگ تست بشن و با سالادم مخلوط کردم عالی شد 😋
دوستتون دارم شاد باشید ❤❤❤
#لازانیا #خوشمزه #عالی #آشپزی #ناهار #دستپخت #خانگی#نفیسه #غذا#سالاد #نان_سیر_تست#آشپزی_ایرانی#ایرانی
...
نظرات