عکس کیک بامغزهل وپسته
maryam
۱۰
۵۰۸

کیک بامغزهل وپسته

۸ خرداد ۹۵
#کیک مغز هل و پسته❤️

این کیک بسیار خوش طعم است.امیدوارم درست کنید و لذت ببرید❤️

مواد میانی با لایه مغزدار کیک شامل چهار تا پنج قاشق غذا خوری پودر پسته دو قاشق غذا خوری پودر شکر یک قاشق چای خوری هل یک قاشق چای خوری گلاب را با هم مخلوط میکنیم.(من به مواد میانی پودر گردو هم اضافه کردم)

دو لیوان آرد رو سه بار الک میکنیم و با دو قاشق مرباخوری پکینگ پودر و یک قاشق مربا خوری پودر هل کنار میگذاریم..فر را روشن میکنیم.
سه عدد تخم مرغ برمیداریم و سفیده ها رو جداگانه با همزن میزنیم تا حجمش دوبرابر بشه.زرده هارو دریک ظرف دیگه با نصف قاشق چای خوری وانیل میزنیم و به سفیده اضافه میکنیم..یک لیوان شکر رو به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و با دور تند همزن خوب میزنیم تا رنگش روشن بشه.سپس نصف لیوان روغن مایع اضافه میکنیم و بعد سه چهارم لیوان شیر و دو قاشق غذاخوری گلاب اضافه کرده و هم میزنیم..در اخر آرد را اضافه کرده و به آرامی مخلوط میکنیم.
کف قالب رو چرب میکنیم و نیمی از مواد رو داخلش میریزیم .روی آن را با مواد میانی میپوشانیم و سپس بقیه ی مواد رو میریزیم و در فر با دمای 180درجه به مدت چهل دقیقه میگذاریم.
میتونید مایع کیک رو سه قسمت کنید و دو لایه از مواد میانی بریزید که خوب حتما خوشمزه تر میشه.
دمای فر ها با هم متفاوت هست پس بعد از 40دقیقه با خلال دندان امتحان میکنیم که پخته یا نه.و اگر نپخته بود بیشتر در فر قرار میدیم
...
نظرات