عکس شیرینی دانمارکی
مرمر بابا
۲۳
۵۵۶

شیرینی دانمارکی

۲۲ تیر ۹۵
شیرینی دانمارکی

مواد لازم
شیر گرم ۲/۳ لیوان
روغن ۱/۳ لیوان
آرد 3.5 لیوان
شکر ۴ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۲۰۰ گرم
پودر خمیر مایه ۲ قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
اسانس وانیل به مقدار لازم
کرم شیرینی برای داخل شیرینی به مقدار لازم
تخم مرغ (زرده) برای رومال شیرینی ۱ عدد
شکر و آب برای شیره شیرینی به مقدار لازم

طرز تهیه
۱- شیر گرم ( شیر داغی که دست را نسوزاند ) ، پودر خمیرمایه ، نمک ، 1 قاشق چایخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را باهم مخلوط کنید و 10 دقیقه کناری قرار دهید تا پف کند ، پس از 10 دقیقه تخم مرغ ها را به مخلوط خمیر مایه اضافه و مخلوط کنید.
۲- باقی مانده آرد ، شکر و وانیل را باهم مخلوط کنید سپس به مواد دیگر اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید ، روغن را نیز در آخر اضافه کنید سپس ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید که به دست نچسبد ، خمیر را داخل کاسه ای که چرب شده قرار دهید و روی آن را بپوشانید سپس به مدت 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.
۳- پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد از کاسه خارج کنید ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید ، کره نرم شده را روی سطح خمیر پخش کنید و خمیر را لوله کنید سپس با وردنه خمیر را صاف کنید و روی آن را با کیسه فریزر بپوشانید و 10 دقیقه استراحت دهید ، 3 بار دیگر این کار را تکرار کنید ( لوله کنید ، صاف کنید و 10 دقیقه استراحت دهید ، این کار برای ترد شدن شیرینی میباشد ).
۴- پس از انجام مراحل بالا خمیر شیرینی را با وردنه نازک پهن کنید و بصورت دایره بزرگی اطراف ان را ببرید سپس این دایره با به 8 قسمت مساوی برش بزنید ، داخل هر تکه خمیر کمی پودر قند و 1 قاشق غذاخوری کرم مخصوص شیرینی دانمارکی بریزید وبه خمیر شکل دلخواه بدهید و بپیچید
۵- ته سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را با فاصله روی آن قرار دهید ، 30 دقیقه بگذارید خمیرها استراحت کنند سپس 1 زرده تخم مرغ زده شده را روی خمیرها بمالید ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا روی شیرینی ها طلایی شود.
۶- در این فاصله که شیرینی ها میپزد شیره را آماده کنید ، نصف لیوان شکر را با 1/3 لیوان آب و 1 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود ، شیرینی ها را پس از پخت از فر خارج کنید و با قلمو شیره را روی سطح شیرینی بزنید و پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند سرو کنید.
کرم شیرینی دانمارکی
من از همون کرم پیراشکی استفاده کردم
اون رولهای قهوهای هم خمیرم رو به شکل چهار گوش پهن کردم وروش رو ی لایه کرم مالیدم وبعد پودر کاکائو ودارچین پاشیدم بعد باکارد به شکل نوارهای باریکبریدم ورول کردم
امیدوارم تونسته باشم خوب منظورم رو برسونم ودرست کنید ولذت ببرین
...
نظرات