عکس غوره مسما
maman samira
۲۹
۳۸۳

غوره مسما

۲۹ مرداد ۹۵
خورشت مورد علاقه من.
دستورش:
غوره مسما باید پیاز داغ فراوان و نازک خرد شده و عسلی داشته باشه
مواد لازم
مرغ به تعداد
غوره دو پیمانه
پیاز درشت 3 عدد
بادمجان قلمی ریز 3 عدد
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل به مقدار کافی
طرز تهیه :
مرغ را تکه تکه کرده و سرخ می کنیم. سپس با کمی آب و پیاز آنها را می پزیم. غوره ها را با فشار دادن بین دو انگشت می شکنیم تا دانه های غوره خارج شود ( اگر غوره ها بدون دانه بود، درسته استفاده میکنیم مثل غوره عسگری. سپس پیاز را خلال کرده و در روغن سرخ می کنیم. قبل از اینکه پیاز کاملا سرخ شود، غوره را به آن اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم. غوره و پیاز سرخ شده را روی مرغ پخته می ریزیم.
بعد مقداری آبغوره به مرغ اضافه می کنیم. بادنجان ها را سرخ می کنیم و روی مرغ می چینیم. سپس نمک ، فلفل را به خورش اضافه می کنیم. کمی رب گوجه فرنگی نیز به این خورش اضافه میکنیم میگذاریم غذا جا بیفته. من از بادمجان های کوچک استفاده کردم و کلاهکش رو تمیز کردم ولی جدا نکردم تا بادمجون وا نره توی خورشت .از غوره فریز شده استفاده کردم .

به جای مرغ می توانید از گوشت گوسفند ( یک کیلو با استخوان و بدون چربی ) استفاده کنید. بنابراین اگر خواستید خورش مسمای غوره را با گوشت گوسفند تهیه کنید، گوشت را تکه تکه کرده و کمی با روغن سرخ کنید. بعد با سه لیوان آب آن را بپزید. بقیه کار مثل روش پخت بالاست.
ولی در نواحی شمال کشور، معمولاً غوره مسما را با جوجه های کوچک که به اصطلاح جوجه کبابی می گویند، تهیه می کنند که بسیار خوشمزه است.
...
نظرات