عکس دستور کیک شربتی من که عالی میشه.
sina
۶۴
۵۶۱

دستور کیک شربتی من که عالی میشه.

۱۱ مهر ۹۵
کیک شربتی ????????
ارد سفید : 2 لیوان
شکر:1 لیوان ( من برای کیک دوسوم لیوان شکر ریختم اینجوری بعد از ریختن شربت شیرینیش متعادلتر میشه)
روغن : 1 لیوان ( من 2/3 لیوان ریختم)
ماست : 1 لیوان
تخم مرغ : 4 عدد
بکینگ پودر:2ق چ
گلاب :2 ق غ
پودر هل:1/4 ق چ.
وانیل :1/4 ق چ

برای شربت=>
آب :1 لیوان. شکر:1لیوان. گلاب:1/4 لیوان. زعفران :1ق چ. پودر هل :1/4 ق چ.

فر را روی 180 درجه قرار میدیدم(اگه مثل من داخل توستر کیکاتونو میپزید روی 160 قرار بدید).
روغن و شکر را خوب بزنید تا کاملا مخلوط بشه و شکر تقریبا حل بشه، سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه میکنیم و با همزن خوب میزنیم ( مقدار هم زدن در کیفیت کیک خیلی تاثیر داره، پس هر تخم مرغ که اضاف کردید حدود سه دقیقه بزنید) هل و دوقاشق گلاب را اضافه کنید، ماست را به مخلوط اضاف کرده و خوب هم بزنید ( ماست حتما باید شیرین باشه وگرنه میبره).ارد را با بکینگ پودر سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید در این مرحله دیگه نباید زیاد هم بزنید فقط در حد مخلوط شدن اما باید دقت کنید که هیچ گلوله آردی در مخلوط باقی نماند. درون سینی فر یا قالب رولت کاغذ روغنی انداخته و مواد را داخل قالب میریزیم و در فر قرار میدیم تا زمانی که خوب پخته بشه. زمانش بستگی به فر داره،بهتره بعد از نیم ساعت یا زمانی که کامل پف کرد کیک را با خلال دندان تست کنید اگر پخته بود و خلال تمیز اومد بیرون حرارت بالا را روشن کنید تا روی کیک کمی طلایی شود.
در مدتی که کیک در حال پخته شما شربت رو آماده کنید، آب و شکر و زعفران را حدود ده دقیقه بذارید بجوشد سپس گلاب و هل را اضافه کنید و حرارت را خاموش کرده اجازه میدیم شربت کاملا خنک شود.
وقتی کیک پخت از فر بیرون آورده و میذاریم از حرارت بیفته و ولرم بشه بعد همونجور که داخله قالبه به هر شکلی که دوست داریم برش میدیم یا قالب میزنیم و بدون اینکه از قالب خارج کنیم شربت خنک را کامل روی کیک میریزیم تا حسابی به خورد کیک بره، توجه کنید شربت بطور یکنواخت به تمام کیک برسه. بعد داخل یخچال بذارید بعد از یکساعت از قالب خارج کرده و نوش جان کنید. اگه میخواید کیک خوشرنگتری داشته باشید کمی زعفران به مواد کیک هم اضافه کنید.
...
نظرات