عکس عدس پلو مخلوط
shayli
۸۸
۴.۶k

عدس پلو مخلوط

۲۰ آبان ۹۵
سلام دوستان گلم،از لایکها و کامنتهاتون خیلی ممنونم.
از همراهیه صمیمانتون خیلی ممنونم????????
عدس پلو با گوشت قلقلی
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده یک کاسه ماست خوری
عدس دو فنجان
نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
روغن یک فنجان
کشمش یک فنجان
پیاز یک عدد
برنج ۳ پیمانه
طرز تهیه:
دوفنجان عدس را با کمی نمک و ۳ لیوان آب و مقداری روغن میذاریم تا حدود یکساعتی بپزدتا عدس تقریبأ بپزد و آب آن نیز تبخیر شود
یک کاسه ماست خوری گوشت چرخ کرده را با یک پیاز متوسط رنده شده و کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه ورز می دهیم و آن را به صورت توپ های قلقلی در می آوریم که من قسمتیشو در روغن تفت دادم و با برنجم مخلوط کردم و قسمتیش رو بصورت کوفته درآوردم سپس کوفته قلقلیها را در یک فنجان روغن سرخ می کنیم سپس روغن باقیمانده را برای تهیه عدس پلو از صافی رد میکنیم ، سه پیمانه برنج را بعد از شستن، با سه قاشق غذاخوری نمک حدود یک الی دو ساعت خیس می کنیم سپس آن را در آب جوش ریخته و آبکش می کنیم، برنج آبکش و قسمتی از عدس نیم پز و گوشت چرخ کرده راکه تفت داده بودیم را با هم مخلوط کرده در قابلمه می ریزیم و روی شعله می گذاریم وروغن صاف شده را با نصف فنجان آب مخلوط کرده روی برنج می ریزیم و آن را دم می کنیم.یک فنجان کشمش را پاک کرده می شوییم. یک قاشق روغن در یک قابلمه کوچک ریخته،کشمش ها را اضافه می کنیم. در قابلمه را می گذاریم و آن را روی شعله می گذاریم تا کشمشها تفت داده شوند، عدس پلو پخته شده را در یک دیس می کشیم. کمی از پلو را زعفرانی می کنیم و با آن روی برنج را تزئین می کنیم و سپس با گوشت قلقلی ها و کشمش تفت داده شده هم تزئینشو کامل میکنیم.
طرز تهیه عدس پلو با گوشت مرغ هم تو پستهای پایینتر هست.
سالاد هم سالاد کلم هست که کلم رو خرد کردم و شستم و آبکش کردم و یه هویج متوسط رو توش رنده کردم و کمی شوید خرد شده و کشمش شسته شده هم بهش اضافه کردم و بهش سس زدم.
...
نظرات