عکس کیک لبو
پرنیا
۲۰
۴۹۹

کیک لبو

۱۵ آذر ۹۵
#کیک_لبو

???? خیلی خوشمزه بود و به خاطر هل و دارچین که اضافه کردم اصلا طعم لبو در آن غالب نبود، سس کیک هم خیلی خوشمزه اش کرد. حتما امتحانش کنید.

مواد لازم برای کیک:
آرد دو پیمانه
تخم مرغ سه عدد
شکر یک و نیم پیمانه
روغن یک پیمانه
پوره لبو پخته یک و نیم پیمانه
شیر یا آب لبو دو سوم پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
دارچین یک قاشق مربا خوری
عرق هل دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای سس:
آب لبو نصف پیمانه
نشاسته دو ق غ
شکر سه ق غ
آب لیمو تازه یک قاشق غ
طرز تهیه:
فر را در دمای ۱۷۰ درجه روشن میکنیم تا گرم و آماده شود. تخم مرغ و شکر را با همزن برقی حدود ۶ تا ۸ دقیقه خوب میزنیم تا پف کرده و کشدار شود سپس روغن مایع و شیر (اگر میخواهید قرمز تر باشد آب لبو) را اضافه میکنیم، بعد آرد الک شده، بكينگ پودر و دارچین و عرق هل راضافه میکنیم و هم میزنیم و در آخر پوره لبو را میافزایبم و در حدی که با هم مخلوط شوند (نه بیش از حد) هم میزنیم.من یه مشت گردوی نیم کوب بوداده هم اضافه کردم ????
درون قالب را کاغذ روغنی میکشیم یا قالب را چرب میکنیم و کمی آرد در آن میپاشیم خمیر آماده شده را درون قالب ریخته در طبقه وسط فر حدود ۴۵ دقیقه قرار می دهیم.
برای سس روی کیک؛
شکر و نشاسته را توی آب لبو حل کنید روی شعله ی کم مرتب هم بزنید آبلیمو تازه اضافه کنید و وقتی که غلیظ شد از روی حرارت بر دارید و روی کیک بریزید

????اگر دوست داشتید میتوانید قبل از ریختن سس، کیک را از وسط برش زده و میان آن را یک لایه خامه و گردو خرد شده بریزید سپس لایه دیگر کیک را روی آن قرار داده بعد سس آماده شده را روی کیک بریزید .
میتونید لبوی پخته شده رو برش زده به هرشکلی که دوست دارید روی کیک بذارید کیک همراه لبو وسسش خیلی خوشمزه میشه توصیه میکنم این کیک رو حتما امتحان کنید.
...
نظرات