عکس  دسر انار لیوانی (کرم وانیلی)
زهرا
۲۶
۵۰۳

دسر انار لیوانی (کرم وانیلی)

۲۲ آذر ۹۵
مواد لازم:
ژله انار: یک و نیم بسته
آب سرد:یک و نیم پ
آب جوش:یک و نیم پ
گلاب:یک چهارم پ

مواد لازم برای کرم وانیلی
پودر ژلاتین:دو ق س
آب سرد:یک سوم پ
شکر: یک سوم پ
شیر:یک پ
زرده تخم مرغ: دو عدد
وانیل:نوک ق چ
خامه صبحانه:صد گرم
انار:یک عدد دون شده
طرز تهیه:
ژله انار را داخل آب جوش حل کرده و بعد از شفاف شدن و حل شدن کامل,آب خنک و گلاب را به آن اضافه می کنیم.
یک و نیم پیمانه از ژله ی آماده را داخل ظرف مسطحی ریخته و ژله ها را داخل یخچال قرار می دهیم تا ببندد.
در این فاصله برای تهیه کرم وانیلی,پودر ژلاتین را روی سطح آب سرد پاشیده و بعد از اینکه به حالت اسفنجی درآمد,روی بخار آب قرار می دهیم تا کاملا شفاف و حل شود.
شیر را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و بعد کنار می گذاریم تا از داغی بیفتد.زرده های,تخم مرغ را با شکر و وانیل خوب هم می زنیم تا کاملا سفید و کشدار شوند.سپس شیر داغ را آرام و در حال هم زدن به زرده ها اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا شکر در شیر حل شود.
بعد از اینکه این مخلوط کمی خنک شد,به تدریح بر روی خامه می ریزیم و هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط و یک دست شوند.
مواد را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.
بعد از خنک شدن کامل کرم,ژله ی اناری را که در ظرف مسطح ریخته بودیم و کاملا بسته شده است را با چنگال له می کنیم تا خیلی ریز و یک دست شود.
مقداری از دانه های انار را برای تزیین کنار گذاشته و بقیه را به ژله های خرد شده اضافه کرده و حدود یک پیمانه از کرم وانیلی آماده و خنک را روی آن ها می ریزیم و آرام مخلوط می کنیم.
این مخلوط را نیز بین گیلاس های دسر تقسیم می کنیم به طوری که یک سوم دیگر آن ها را پر کند و مجددا داخل یخچال می گذاریم تا ببندد.
بقیه کرم وانیلی را در دمای اتاق نگهدارید تا نبندد.
بعد از بسته شدن لایه دوم,بقیه حجم گیلاس ها را با کرم وانیلی ساده پر کرده و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد موقع سرو دسر را با دانه های انار تزیین می کنیم. من دولایه درست کردم. برای گلدون انار رو پوست میکنید تا جاییکه امکان داره پوستهای سفیدشو میگیرید بعد به سیخ چوبی زده و با گلبرگای مصنوعی یا اگه در دسترستون بود با برگ کاج تزئین کنید.
...
نظرات