عکس عصرونه امروزمون
#کیک_سیب_دارچین با #سس_کاراملی
r.dashti99
۴۶
۱.۳k

عصرونه امروزمون #کیک_سیب_دارچین با #سس_کاراملی

۳۰ مهر ۹۷
#کیک_سیب_دارچین
با #سس_کاراملی
تخم مرغ:3عدد
آرد: دو پیمانه
شکر:1 پیمانه
ماست:نصف پیمانه
روغن مایع:نصف پیمانه
کره:۲۰ گرم
سیب درشت:2عدد
وانیل:یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر:یک قاشق مربا خوری
دارچین:به میزان لازم
گردو خرد شده: به میزان دلخواه
دو عدد سیب درشت را پوست گرفته و اسلایسی ورقه کنید مقداری شکر و دارچین روی سیب بریزید
سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا حجمش زیاد شود .زرده ها را همراه شکر و وانیل با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس به سفیده اضافه کرده و مخلوط کنید.روغن و ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید .آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کرده و به مواد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید.
کف قالب مورد نظر رو کره مالی کرده ونصف مواد رو داخلش بریزید وبعد سیب ها رو روش بچینید. مقداری دارچین وگردو های خرد شده را روی سیب ها بریزید .سپس بقیه مایه کیک را روی سیب ها ریخته وبعد باز هم یک لایه سیب بچینید وروش دارچین بپاشید وبعد قالب را داخل فر که ده دقیقه قبل روشن کردیم با درجه 170 به مدت نیم ساعت قرار میدیدم تا بپزه .
#سس_کاراملی
برای سس کاراملی نیم پیمانه شکر رو با یک قاشق آب ودوسه قطره آبلیموو۲۰ گرم کره تویه ماهیتابه میذاریم روگاز تا شکر حل بشه،واز اطراف شروع به جوشیدن کنه،بعد رنگش کم کم طلایی میشه وباید حرارت گاز کم باشه والا میسوزه،وقتی به رنگ قهوه ای دراومد نیم پیمانه خامه رو توش ریخته وخوب مخلوط میکنیم تا یک سس کاراملی کشدار وخوشرنگی بدست بیاد.وبعد خاموش کرده ووقتی سرد شد روی کیک با قاشق ویا قیف میریزیم.
...
نظرات