عکس کیک شکلات
shayli
۴۷
۴.۳k

کیک شکلات

۱۰ اسفند ۹۵
سلام دوستای مهربونم، از همراهیه صمیمانتون خیلی ممنونم.
این کیکو خیلی عجله ای درست کردم با خودم بردم مهمونی
#کیک_شیفون
کیک پایش کیک شیفون هست که قبلا دستورشو گذاشتم،برای خامش هم خامه ی صبحانه رو فرم دادم و با پودرکاکائو شکلاتیش کردم،روی خامه پودر کاکائو الک کردم و ترافل ریختم روش وبا ماسوره ی ستاره ای بسته شکوفه زدم.
طریقه ی فرم دادن خامه صبحانه
مواد لازم:
خامه پاستوریزه پاکتی پرچرب 2 بسته پودر قند 100 گرم
طرز تهیه:
ابتدا آب اضافی خامه را دور بریزید ، خامه را درون کاسه فلزی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و کمی مخلوط نمائید ( هم نزنید فقط شکر لابلای خامه برود کافی است ) سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند ورگه های یخی در خامه مشاهده شود.
خامه یخی را درون کاسه ای بریزید ( ظرف باید بزرگ باشد چون حجم خامه چند برابر میشود ) و با همزن برقی شروع به هم زدن خامه کنید.
در ابتدای هم زدن خامه کاملا شل میشود ، همچنان با همزن بزنید ( 15– 10 دقیقه زمان میبرد ) تا خامه یکدست شود ، خامه را تا جایی بزنید که اثر پره های همزن روی خامه باقی بماند و با برگرداندن کاسه خامه نریزد
پس از آماده شدن خامه میتوانید 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان را به خامه اضافه کنید و برای تزئین کیک و … استفاده نمائید ، خامه اضافه را میتوانید درون فریزر در ظرف در بسته نگهداری کنید و روز استفاده داخل یخچال بذارید تا یخش آرام آرام باز شود و برای استفاده مجدد فقط باید با همزن چند دقیقه خامه را بزنید تا مجدد فرم بگیرد.
...
نظرات