عکس نکات نگهداری شیرینی

نکات نگهداری شیرینی

۱۲ اسفند ۹۵
#مدت_زمان_نگهداری_شیرینی
های_مخصوص_نوروز
شیرینی های که تخم مرغ دارن مشکلی ندارن برای نگهداری مدت نگهداری شیرینی خشک به داشتن کره حساسه . اگر شیرینی تون از کره استفاده کنیددو سه هفته مونده به عید درست کنید و میتونید در یخچال با پوشش نگهداری کنید . شیرینی هایی که کره دارن میتونید از مارگارین استفاده کنید تا مدت نگهداری شیرینی بیشتر بشه . معمولا شیرینی خشک که با روغن جامد درست میشن مثل نخودچی برنجی رو میتونید از یک ماه قبل هم درست کنید در جای سرد خونه با پوشش نگهداری کنید مشکلی پیش نمیاد . اسلایس ملکه بادام معمولا به خاطر داشتن رویه عسلی و کره بهتره دو هفته یا یک هفته مانده به عید درست کنید . من شیرینهام رو دو هفته مانده به عید درست می کنم و تا سیزده کاملا خوب می مونه البته شیرینهای خشک رو و شیرینیهای اسلایسی مثل ملکه بادام رو دیرتر و در اخرین سری شیرینیها درست می کنم . شیرینی نارگیلی یا گردویی رو چون زود خشک میشن هر چقدر دیرتر و نزدیک به عید درست کنید بهتر براتون می مونه البته میتونید فریزش کنید . شیرینی مشهد یرو هم میتونید درست کنید و مارمالادشو یکی دو روز مونده به عید بینشون بذارید تا نرم بمونن البته من دو هفته قبلشم درست کردم و مشکلی برای نگهداریشون نداشتم .

در کل شیرینی های دارای کره زودتر بیات میشن و نباید داخل یخچال نگهشون داشت اگر محیط خونه تون سرده با محافظ در جای سرد خونه نگهداری کنید یا اگر محیط خونه گرمه با پوشش مناسب مثل نگهداری شیرینی در ظروف درب دار یکبار مصرف و با پوشش نایلون میشه در یخچال نگهداری کرد .
بعضی از شیرینیها مثل نارگیلی یا قرابیه رو میشه بدون افت کیفیت در فریز نگه داشت این شیرینی ها تا سه روز بیشتر با پوشش نایلون نمیشه نگهش داشت .
شیرینی قطاب رو میشه بعد فرم دادن با پوشش مناسب فریز کرد و قبل سرخ کردن در یخچال یخ زدایی کنید و نیم ساعت در دمای محیط نگهداری کنید و بعد سرخ کنید . قطاب سرخ شده رو میشه بعد سرخ شدن و سرد شدن بدون پوشش پودرقند با محافظ فریز کنید و موقع سرو بعد یخ زدایی در پودر قند بغلتونید .
خمیرخام شیرینی نخودچی،بهشتی،.... تا یک هفته در یخچال و ۶ماه در فریزر ماندگار هست.
اسلایس ها یک هفته با پوشش در دمای محیط،و بیشتر از یک ماه در فریزر قابل نگهداریه
،قندی ،پادرازی،... میتونید یکماه قبل از عید درست کنید.بهترین روش نگهداری هم در ظروف در بسته میباشد،بین هر لایه هم کاغذروغنی قراردهید.ودر مکان خشک و خنک نگهداری کنید.بعد ظرف در بسته رو داخل یک کیسه پلاستیکی بزرگ قراردهید.
...
نظرات