عکس شیرینی ماکارون
zahra
۷۰
۱.۲k

شیرینی ماکارون

۱۶ اسفند ۹۵
مواد لازم:
90 گرم پودر بادام 
2عدد سفیده تخم مرغ 
150 گرم پودر شکر 
2 قاشق غذاخوری شکر
رنگ خوراکی به مقدار لازم
طرز تهیه:
1. پودر بادام و پودر شکر را با هم مخلوط می کنیم و آسیاب می کنبم تا کاملا پودر بشود، مراقب باشید تا به واسطه ی چرب بودن بادام به روغن نیوفتد، همین که پودر و با هم مخلوط بشود کافیه است.
2. در ظرفی جداگانه سفیده های تخم مرغ که از دو ساعت قبل خارج از یخچال و در دمای محیط بودند را با همزن برقی تا زمانی که حجمش دو برابر بشود بزنید، به نحوی که رد پره های هم زن وقتی از سفیده خارج می کنیم به صورت عمودی در سفیده قرار بگیرد در همین حین شکر را آرام آرام به سفیده اضافه می کنیم.هر چه ارامتر و ملایم تر شکر را بیافزایید بهتر است.
3. مخلوط پودر بادام و پودر شکر رو 3 بار الک می کنیم و در 3 مرحله به تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم. توجه کنید که خیلی هم نزنید و حتما به صورت دورانی باشد تا هنگامی که یک مایه کشدار و یکدست بدست بیاد. در آخر این مرحله رنگ خوراکی را هم اضافه می کنیم.
4. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و مواد را با قیف و ماسوره ی ساده توی سینی به صورت دایره هایی به قطر 3 الی 44 سانت می ریزیم. توجه کنید که فضای خالی بین شیرینی ها رعایت بشود چون مایه پهن می شود، همچنین اگه ماسوره ی ساده نداشتید میتوانید نوک قیف یک بار مصرف را ببرید و با آن مواد را بریزید. سعی کنید موقع خالی کردن مواد دستتان حالت چرخشی نداشته باشد که موقع پخت شیرینی روی شیرینی برجسته نشود. مواد در یک جهت از بالا به پایین باید خالی بشود.
5. حالا سینی شیرینی رو چند بار به روی زمین می کوبیم تا حباب هوا از ان خارج شود و حداقل سی دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم تا روی شیرینی حالت چسبندگی نداشته باشد.و اصطلاحا لایه گرفته باشه این کار باعث می شود شیرینی ترک نخورد برای اطمینان با انگشت کاملا تمیز تست کنید نباید به انگشتتان بچسپد گاهی ممکن است حتی تا یک ساعت طول بکشد تا لایه بگیرد.
6.بعد در طبقه ی وسط فر با دمای 150 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار می دهیم تا زمانی که زیر شیرینی بپزد ولی نباید قهوه ای پر رنگ بشود. همین که تغییر رنگ داد پخته است. این شیرینی رویه پوک و زیر نرم و کشداری دارد ( زیرش مثل شیرینی گردویی است).
7. شیرینی ها را از فربیرون اورده زمان می دهیم تا سرد بشود و بعد از کاغذ جدا می کینیم و بین دو شیرینی رو با خامه فرم گرفته و یا گاناش ( شکلات سفید آب کرده به همراه خامه) پر می کنیم.مرسوم است که مواد بین شیرینی ها هم رنگ خود شیرینی باشه اما هر مدل دیگه ای هم می تواند باشد.
این شیرینی به نظر من قلق های خاص خودش رو داره شاید با یکی دو بار اول ترک بخوره و ظاهرش زیاد جالب نشه ولی ناامید نشید هم بار با مقدار کم مواد درست کنید تا کم کم به صورت تجربی با فوت و فن هاش اشنا بشید مطمئن باشید که بعد از موفقیت قطعا باز هم دوست دارید درست کنید.از حالا شروع کنید به تمرین تا در ایام عید با شیرینی های خونگی از مهمون هاتون پذیرایی کنید.در اخر هم از محبتی که به من دارید خیلی خیلی ممنونم.
...
نظرات