عکس نکات کلیدی کیک پزی

نکات کلیدی کیک پزی

۲۸ اردیبهشت ۹۶
خوابیدن پف کیک ها به دلایل زیر است
کم زدن سفیده تخم مرغ و همچنین زیادتر از حد زدن آن :   زرده و سفیده  باید از روی اصول صحیح هم زده شود . معمولا برای کیک هایی که باید زیاد پف کند مانند کیک های اسفنجی یا شیفون باید زرده و سفیده جدا از هم مخلوط شوند و سفیده زده شده آخرین ماده ای باشد که با مایه مخلوط میشود .
کوچک بودن قالب  نسبت به حجم مواد است .
باز کردن در فر قبل از پخت کامل کیک باعث خوابیدن پف کیک میشود .
داغ بودن بیش از حد دمای فر باعث بالا آمدن حباب و پف کردن سریع میشود ولی پس از کم شدن گرما و سرد شدن کیک پف خود  را از دست میدهد .
زیاد تر بودن میزان بکینگ پودر نیز پف کیک را کمتر میکند .
برای اینکه کیک شما خوب پف کند قبل از تهیه مایه کیک :ابتدا  آرد کیک را قبل از استفاده با بکینگ پودر مخلوط کرده و آن را چند مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و باعث شود کیک خوب پف کند . 
بسته بکینگ پودر باید همیشه در یخچال نگهداری شود تا خاصیت خود را از دست ندهد .اگر کهنه باشد کیک شما پف نمیکند .
بعد از اضافه کردن بکینگ پودر، مایه را زیاد هم نزنید و اجازه دهید فعل و انفعالات بعدی در داخل مایه و در مجاورت گرما در فر انجام شود تا کیک پف کند .
دقت کنید که : شاید هم مقدار آرد شما در اندازه گیری اشتباه شده و کمه و بهمین دلیل پف کیک بعد از سرد شدن میخوابه . اکثر دوستان در استفاده از پیمانه ها و گرم ها و تبدیل ها و نحوه اندازه گیری مشلک دارند و بیشترین دلیل خراب شدن کیک ها و شیرینی ها در وهله اول اندازه گیری صحیحه . دقت کنید جرم اجسام و مواد مختلف باهم متفاوتند . پس یک پیمانه آرد با یک پیمانه نخود وزن دقیقا یکسانی ندارند . پس برای همین منظور روی وزن  ها دقت بیشتری کنید .
...
نظرات