عکس تارت لقمه‌ای حلوا
_nafiseh.64
۱۳۴
۵.۳k

تارت لقمه‌ای حلوا

۶ خرداد ۹۷
تارت حلوا
مواد لازم برای۱۵ نفر
آرد سفید ۲۵۰ گرم
کره ۶۰ گرم
تخم مرغ (زرده) ۱ عدد
ماست‏ ۳ قاشق سوپ خوری
نمک کمی
مقداری شکلات کاکائو برای قسمت قهوه ای
طرز تهیه
۱- كره را مدتي پيش از شروع كار از يخچال بيرون بگذاريد تا كمي نرم شود. آرد را به همراه نمك و كره تكه تكه شده نرم در كاسه‌اي ريخته و با نوك انگشت مخلوط كنيد. نبايد خمير را ورز دهيد چون به روغن مي‌افتد.
۲- ماست و زرده تخم مرغ را هم كم‌كم اضافه كرده و به مخلوط كردن با دست ادامه دهيد؛ در حدي كه خمير به دست نچسبد.خمير آماده را نيم ساعت در ظرف در بسته در يخچال قرار دهيد تا استراحت كند.
۳- بعد از اين مدت، خمير را از يخچال درآورده، روي سطح صاف و آردپاشي شده‌اي با وردنه باز كنيد تا به قطر نيم سانتي‌متر برسد، بعد خمير را قالب زده و در ظرف مخصوص تارت‌ قرار دهيد و با نوك چنگال خمير را سوراخ سوراخ كنيد تا خمير در حين پخت پف نكند.
۴- فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. قالب را روي پنجره فر، طبقه وسط بگذاريد و به مدت 20 دقيقه صبر كنيد تا نان تارت آماده شود. بعد از اين مدت فر را خاموش كرده و قالب‌ را دربياوريد و بگذاريد خنك شوند. نان‌ بعد از خنك شدن به راحتي از قالب جدا مي‌شوند. از حلواي آماده شده درون نان‌ را پر كرده و تزئين كنيد.
برای قسمت قهوه ای حلوا می توانید هنگامی که حلوا داغ هست یک تکه شکلات را با حلوا مخلوط کنید تا رنگ حلوا تیره شود .
حلوای شیر
مواد لازم :
آرد تفت داده شده ۲۵۰ گرم
کره مخلوط با روغن مایع ۱۵۰ گرم
مواد لازم برای تهیه شربت حلوا شیر
شیر ۲ لیوان
شکر ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپ خوری
هل ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- آرد را تفت دهید تا حدی که رنگ آن به میزان دلخواه تیره شود.
۲- برای امتحان رنگ حلوا، یک قاشق از آرد تفت داده شده را با شربت آماده مخلوط کنید در صورتی که به رنگ دلخواه در آمد از حرارت بردارید؛ در غیر این صورت به تفت دادن ادامه دهید تا به رنگ مورد نظر (زعفرانی) برسد.
۳- روغن مایع را روی حرارت قرار دهید آرد تفت داده شده را به آن اضافه کنید تا مواد به خورد هم بروند و عطر آن بلند شود.
۴- حلوا را از حرارت بردارید. بلافاصله شربت سرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا حلوا به غلظت دلخواه برسد. بعد از سرد شدن حلوا را داخل قیف با سر ماسوره شکوفه بریزید و روی حلوا را تزیین کنید .
۵- طرز تهیه شربت :
۶- شیر و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر در شیر حل شود؛ سپس زعفران دم کرده و هل را اضافه کنید، پس از 2 تا 3 جوش از حرارت بردارید.
دوستتون دارم شاد باشید❤❤❤
#حلوا_شیر#تارت
...
نظرات