عکس دیگچه مشهدی(خراسان)
دسر دیگچه مشهدی خوشمزه و مورد علاقه خانواده شماست همانند شیر برنج تهیه میشود و برای افطار در ماه رمضان مناسب است .
...
مواد لازم

دیگچه مشهدی(خراسان)

۵
مواد اصلی
برنج ایرانی
۲ پیمانه
شیر
۱/۵ لیتر
شکر
۴ پیمانه
گلاب
۱/۲ پیمانه
کره
۳۰ گرم
زعفران
به مقدار لازم
پودر پسته برای تزیین
به مقدار لازم
پودر هل
۱ قاشق غذا خوری
طرز تهیه

دیگچه مشهدی(خراسان)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۴۰
دقیقه
۱
برای تهیه دسر دیگچه مشهدی برنج را شسته و به مدت یک ساعت خیس کنید. برنج را بگذارید خوب بپزد می توانید از برنج نیم دانه استفاده کنید.
۲
وقتی آب برنج تبخیر شد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به خورد برنج برود. حدوداً۲الی۳ساعت زمان میبردتابرنج همراه شیربجوشد.
۳
به ترتیب شکر را اضافه کرده و هم بزنید و سپس هل را اضافه کنید باید آنقدر مواد بجوشد تا سفت شود در آخر گلاب و بعد از چند دقیقه کره را اضافه کنید.
۴
دیگچه مشهدی آماده برای دم کردن است.مایه نسبتاسفتی بدست می آید. وقتی دسر دیگچه به این مرحله رسید زعفران دم کرده را در گوشه ای از قابلمه بریزید و هم بزنید تا نیمی از آن زرد رنگ شود.
۵
دسر دیگچه را مثل برنج به مدت یک ساعت دم کنید توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد. ازشعله پخش کن استفاده کنید.برای درقابلمه ازپارچه یادم کن استفاده کنید.
۶
بعدازدم کشیدن در قابلمه را برداشته بگذارید تا خوب خنک شود و بعد در دیس دسر دیگچه مشهدی را بر گردانید و با خلال پسته و زعفران برای سرو تزیین نمائید.
۷
برای برگرداندن دسر دیگچه قابلمه پخت باید نچسب باشد.میتوانید از قالب مخصوص دسر استفاده کنید باید ته قالب را کمی با کره چرب کنید بعد از خنک شدن به راحتی از قابلمه و یا قالب جدا می شود.
تصاویر مراحل تهیه

دیگچه مشهدی(خراسان)

بیشتر
سایر نکات

دیگچه مشهدی(خراسان)

مقدار شیر و شکر بسته به ذائقه شما می‌تواند کم یا زیاد باشد. اگر شیر بیشتر باشد بهتر است چون در آخرکمی به صورت ژله‌ای و لرزان در می‌آید وراحت ازقالب جدامیشود.
نظرات دستور پخت

دیگچه مشهدی(خراسان)